Dune..

Hemen belirtmeliyim ki; çok fazla sinemada izleme isteğinde olmama rağmen, henüz pandemi sonrası sinemaya gitme alışkanlığıma geri dönemediğim için o cesareti Dune için de gösterememiş oldum ve bilgisayardan izledim. Ve fakat ortaya koyduğu bilgiler beni hiç şaşırtmadı. Zaten artık Yıldız Savaşları ve benzeri filmlerin biraz daha öteye gitmesine dair olan ihtiyaç çok fazla belirgin hâle gelmişti kanısındayım. Dune da bunu çok güzel karşılamış oldu. 

Ve evet ne yazık ki kitaplarını okumadım. Ancak filmi açısından kaliteli bir yapım olduğunu düşünüyorum. Pek çok kereler blog’da ifade ettiğim üzere, Göktürk Ramu vesilesiyle varlıklarından haberdar olduğum Annunakiler gerçeğinin, artık iyice yapımlarda kendini göstermiş olduğunu izlemek çok güzel. Hızlanmış bir şekilde tüm dünyanın yıllarca bilmediğimiz ancak var olan o gerçekliğe daha da hazırlanıyor olduğunu olduğunun bir kanıtı film endüstrisi ve film endüstrisinin bu yapımı. 

Tabii durumu bilmeyenler açısından bu ifade ettiklerim hiçbir anlam taşımıyor olabilir ve sadece film bir uzay filmi konsepti dahilinde değerlendirilebilir. Ancak gerçekten önce ne olduklarını (Annunakiler’in) bilip sonra da bu filmi geri dönüp izlemenizi yürekten temenni ederim. 

Tekrar kendi adıma filme geri dönecek olursam; çok fazla detayı, hiç birbirinden koparmadan böylesi iyi bir kurguyla ortaya koymuş olmaları büyük başarı bence. Görsellik açısından da hiçbir şeyin eğreti kaçmadığını rahatlıkla söyleyebilirim. Dolayısıyla sinema perdesinde seyretseydim eminim etkisi ve şölen havası çok daha büyüleyici olurdu. Sonuç itibari ile benim için gerçekten beğendiğim yeni filmler arasında yer aldı bile.

Comments

Popular Posts