kozmetik ve bakım ürünlerinin de içindekiler etiketi okunmalı! organikten şaşmamalı!..

Birçok kere blogumda, makyaj malzemelerinde neden organik ürünler tercih edilmeliye dair paylaşımda bulunmuştum. Çünkü ne kadar zararlı olduklarını bilsek de bir yerden sonra bir bakıyoruz ki salmışız ve yine petrol türevi yüklü, deli kimyasal içerikli ürünle banyo rafını, makyaj çantasını doldurmuşuz. O yüzden ara ara gözümüze yeniden sokulmalı ve hatırlatılmalı ne kadar zararlı, tehlikeli sularda yüzdüğümüz. Şahsen kendim için öyle. İlle arada sırada bir yazı, bir haber ile bana hatırlatılmalı bu durum. Zira bir nokta geliyor, doğal olarak ve de ne yazık ki organik yiyecekler için geçerli olduğu gibi organik kozmetik ve bakım ürünleri de olmayanlara kıyasla oldukça fazla bir fiyat etiketine sahip oluyor. Benim de herkes gibi elim diğerine kayıveriyor ama altta sizle de paylaşmadan edemediğim, son Vogue TR (Eylül 2013) sayısındaki Gözde Atakoğlu'nun yazısı gibi metinlerle karşılaştığımda, başka şeylerden kısıp organik tercih etmem gerektiğini bir kez daha anlıyorum.
Şu an kozmetik kategorisindeki ürünlerimi az çok organik olarak kullanıyorum neyse ki; anlığım, fondötenim, kapatıcım, maskaram, lip balm'ım, detangled saç spreyim, kuru şampuanım, makyaj temizleyicim, yüz serum spreyim, el, yüz ve vücut kremlerim, vücut yağım organik.
Ancak Birchbox sayesinde tanıştığımda hemencecik aşık olduğum ve kullanmadan edemediğim Benefit Benetint ile kendimi suçlu ve çok kötü hissediyorum :( Öyle ki en alttaki tabloyu* incelerseniz, spesifik bir şekilde Benefit Benetint Kırmızı renk belirtilmiş ve içerisinde 'arsenik' ! dahil tüm zararlı kimyasallar tespit edilmiş :( Umarım en kısa sürede onun da muadilini bulurum da suçluluğum azalır :( 
Bir de şampuan ve vücut jeli olayı var! Ne yazık ki bu ara onlarda da suçluluk yaşıyorum zira TR'de bulmak ve ucuza almak çok zor. Çok kullandığım için de büyük boy almam gerekiyor. Öyle olunca da bi şampuana 50 tl verirken buluveriyor insan kendimi. Ama karar verdim şu anki şişelerim bitsin alacağım, hele ki bu yazıdan sonra kesin öyle olmalı.
Bu vesileyle paylaşmak istediğim çok önemli bir durum var ki o da diş macunu! Bilirsiniz kalp ilaçları genelde dil altıdır. Acil bir durumda (Allah korusun) o minik haplar hemen dil altına atılıverir. Çünkü hemen kana karışması ve etki etmesi gerekir. Canım Gül ablacımdan yıllar önce öğrendiğim üzere, diş macunu da aynı mantıktan dişimizi fırçalarken içindeki kimyasalları vücuda karıştırıverir. O yüzden bence napıp edip en azından, hiç yoktan bari diş macununun organik olması çok önemli. En başta fluorin, sodyum florid, sodyum lauryl sulfate (ya da bazen etiketlerle kısaltmasıyla gizlenen SLS) içermemesi gerekiyor. Yani o reklamlardaki florid olayı kesinlikle aslında olmaması gereken bir madde.
Sadece diş macununda değil, diğer adı geçen birçok üründe Atakoğlu'nun da yazısında yer verdiği gibi SLS çok zararlı bir madde. Ona ve sulfata, özellikle de parabenin yanı sıra çok dikkat edilmesi gerekiyor. Bu kapsamdaki birçok maddenin nerede olmaması gerektiğine dair bir tabloyu ise Ayşenur Yazıcı'nın aylar önce blogunda paylaştığı bir tablo ile daha iyi özetlemek mümkün. Siz de benim gibi yapıp bu tabloyu çıktı alıp çantanızda, ya da online alışveriş yapangillerdenseniz benim gibi, masaüstünüzün bir köşesinde 'zararlı kozmetik' adıyla saklarsanız süper kullanışlı, iyi olur kanımca.
Ne diyim, hepimize zararlı kimyasalsız, organik alışverişler olsun :) Keep Calm and Buy Organic...




*

Comments