Uzak Bir Gölge / Münir Göle..

Münir Göle ile tanışmam, doktora tezimin araştırmasında karşılaştığım “Sarışın Kadın’ın İçi Boş Mu?”* adlı makale ile oldu. Oldukça yerinde tespitlerle gösterişçi tüketime ve boş zaman anlayışına dair göndermeleri vardı. Dolayısıyla ne zaman ki Gonca bana Uzak Bir Gölge'yi hediye etti, çok mutlu olmuştum. Tezdi, Sue'du zaman geçti ve ben ancak 2 yıl sonra okuyabildim. Ancak ne yazık ki beğenmedim :( Çok sıkıldım. Sürekli bir şeyler olacak diye bekledim durdum. Avrupa tarihine dair kıyıda kalmış oldukça çarpıcı tarihsel notlar, kahramanlarla bir yerde 'gerçekten' çakışacak sandım ama olmadı. Öyküye göre çakıştı tabii ama ben zihnimde bunu beceremedim. Ama siz yazara ve üslubuna alışıksanız ona bir şey diyemem. Sonuçta zevkler ve renkler tartışılmaz ve filmler/kitaplar konu olduğunda, her zaman herkesin izleyip/okuyup kendi fikrine sahip olması kanaatindeyim.

Kitaba dair en hoş nokta ise İstanbul'u tanımlamak için kullanılan 'pencerelerinden deniz taşan şehir' tamlamasıydı. Çok ama çok hoşuma gitti.
* GÖLE, Münir; “Sarışın Kadın’ın İçi Boş Mu?”; Cogito: Düşünce Dergisi; Sayı: 55; Yapı Kredi Yayınları; Üç-Er Ofset; İstanbul; 2008: 142-150.

Comments