On The Road.. önce kitabı okunması gereken bir film..


Vallahi doğrusunu söylemek gerekirse bu filmi inanılmaz merak ediyordum. Zira senelerdir, ilk duyduğumdan beri çok okumak istediğim ve utanarak söylüyorum ki halen okuyamadığım bu Amerikan edebiyatının en baba eserlerinden biri olan On The Road kitabının filmi olduğunu duyunca, hele ki en öne çıkan afişlerinde hep Bella'mızı görünce çok heveslenmiştim.
Öncelikle söylemeliyim ki Bella’cığın filmde öyle ahım şahım bir rolü yok, çok az görüyoruz. Belki kitapta çok daha öne çıkan bir karakterdir ancak ben aynı şeyi film için söyleyemeyeceğim.
Kitabı okumamama rağmen kesinlikle çok fazla atlanan yer olduğu malum, bu kadar bağlantıların tam kurulamamasına ve sürekliliğe çok etki ediyor. Bir türlü olmuyor olmuyor. Keşke kitabı önce okusaymışım :( Siz benin gibi yapmayın ve sonra da gelip bana fikrinizi söyleyin lütfen. Okumuş birinin görüşünü merakla bekliyor olacağım ;)
Meraklısına1: Önce baş rollerinin Sal Paradise için Ethan Hawke'a ve Dean Moriarty için de Brad Pitt'e verilmesi düşünülmüş.
Meraklısına2: Yönetmen Walter Salles, filmin hazırlanması esnasında aynı yazarın kendisi gibi bir road trip yapmış ve Kerouac'ı tanımış Beat şairleriyle görüşmüş.
Meraklısına3: Filmin yazımından kitaptan ziyade kitabı oluşturan, gerçek isimlerin yazılı olduğu ve 120 foot (yani 3657 metre) uzunluğundaki 'tek' parçalı, yekpare kağıt rulosundaki metinler dikkate alınmış.

Comments