Mor Çiçekli Natürmort / Yılmaz Karakoyunlu..

Mor Çiçekli Natürmort ile tanışmam aslında çok cici bir sürprizle oldu. Geçen yıl doktora tezimle ilgili deli gibi 2. el kitap alırken her daim adresim NadirKitap.com'dan yine bir kitap almıştım. Kargomu açtığımda ise sipariş vermemiş olduğum halde paketime eklenmiş olan bu kitapla karşılaştım. Tam bu nedir diye düşünüp siteye not yazmaya hazırlanırken içerisinde şu tatlı not düştü:
O kadar hoşuma gitmişti ki. Hayatım boyunca bana yapılan en cici inceliklerden biriydi. Ve o kadar akademik kitap arasında kısa bir teneffüs vermemi sağladı. O gece hemen başladım ve ilk öykülerden çok hoşlandım. Belki de o dönemki karamsar moduma çok denk geldi ki bana çok iyi geldi. Ancak tabii ki bitiremedim ve kısmet bu yazaymış.
Geçtiğimiz hafta okurken ise o zamanki tat ne yazık ki devam etmedi. Çok sıkıldım. Ya 87 tarihli bir kitap olması nedeniyle basım teknikleri bağlamında çok yazım hatası oldu ya da belki de orijinali öyle. Ancak cümleleri ve dolayısıyla kurguyu kafamda şekillendirmeme, içine girmeme çok engel oldu ve bana zevk vermedi bu durum. Sonuç olarak olumsuza yakın nötr duygular ile nihayete erdi. Ancak benim için her daim çok ince bir sürpriz, keyifli bir hoşluk duygusu ile hatırlanacak bir kitap olarak kütüphanemdeki yerini aldı.

Comments