Frankenweenie.. Tim Burton'ın tuhaflıklar dünyası..


Frankenweenie, tam anlamıyla bir Tim Burton filmi. Zaten hayranıysanız bu filme de bayılacaksınız.
Ben her Burton animasyonunda olduğum gibi bunda da bir insanın çizimleri, karakterleri, öyküleri bu kadar mı orijinal, yaratıcı, nevi-i şahsına münhasır olur deyip durmadan edemedim. Ne ilginç, nee yaratıcı zekalar var. Dolayısıyla tüm Burton filmleri için olduğu gibi Frankenweenie için de üzüldüğüm şey, böylesi güzel kareleri yeğenlerime hemen seyrettiremiyor olmak. Zira konuları gereği, ölüm, ölüm-yaşam çizgisi gibi konular ekseninde oluşmuş olmaları;, böylesi sorular için çok küçük olan (6, 2 ve 1) yeğenlerimin kafasını fena halde karıştıracak yapımlar arasına girmelerine ve izlenebilme yıllarını birkaç yaş daha ötelememize neden oluyorlar.
Bu arada söylemeden edemeyeceğim bir nokta var ki o da; sonunun bence gerçekten farklı olduğu. Şahsen ben (spoiler vermek istemiyorum) olanın tam tersi bir şekilde olmasını bekliyordum. Sanki doğrusu o olmalı gibi geliyordu. Ama belki bir Burton filmi olması nedeniyle aslında tam da olması gerektiği gibi sonlandı.

Comments