The Casual Vacancy / J.K. Rowling..

Önce çok kötü olduğunu okudum, sonra da Dolce Far Niente blog'unda oldukça detaylı, iyi analiz edilmiş karakterleri ile çok iyi bir kitap olduğunu.. Ve ilgili blog'un önceki gözlemlerini beğendiğim ve delicesine Harry Potter sever olduğum için, ancak hepsinden öte Harry'nin çok iyi yazılmış, inanılmaz derinlikli, çok güzel bir kitap serisi olduğunu düşündüğüm, ağzımın suları aka aka okuduğum bir kitap olduğu için böyle bir ederin yazarının o kadar da kötü başka bir kitap yazmış olamayacağına kanat getirerek bu kitabı aldım. Okudum ve çok beğendim!
Başlarda konu oldukça farklı olduğu için ve bizim yerel yönetim sistemimizde bulunmayan bir noktaya değindiği için anlamakta zorlandım, içine girmek zaman aldı ancak altta şemasını iliştirdiğim ana ilişkiler bağı kafamda tam oturur oturmaz ve konu azıcık filiz verince bayağı, dizi izler gibi içine çekildim olayların! Meraklandım durdum.
Gelişimini, bir sonraki adımı heyecanla okur buldum kendimi.
SPOILER
Ne yazık ki sonuna inanılmaz üzüldüm, asla kafamdan atamadım ve ne kadar gerçekçi yazmış ki kadın harbiden öyle olmuş gibi oturdum ağladım, halen de kafamdan atamadım. Hangi çocuğa, hangi anneye, çocuklarınkine mi yoksa onların da anneannelerine üzüleceğimi şaşırdım kaldım! :((
SPOILER END 
Sonuç itibariyle çok farklı ve bir o kadar güzel bir roman okumuş oldum. Hiç de pişman değilim. Bu gazla da kadının diğer romanlarını okumaya kararımı verdim bile!
Meraklısına: Kitaba tam dalana dek sanırım böyle bir şablona ihtiyaç var. Ben arandım ve sağolsun birileri yapmış. Size de yardımcı olur diye paylaşmak istedim. Resmin üzerindeyken sağ klik ile yeni pencerede, büyük olarak açın; dilerseniz benim gibi çıktı alın kitabın arasına koyup yanınızda bulundurun, dilerseniz tabletinize kaydedin ;)
Meraklısına: BBC'de yayınlanan dizi adaptasyonuna dair postum için tık tık..