Kafamda Bir Tuhaflık.. / Orhan Pamuk..

En son bu kadar tasvirlerle bezenmiş olarak okuduğum kitap Vadideki Zambak idi. Bu kadar detay nasıl gözlemlenmiş, nasıl unutulmamış not alınmış ve hiç abes kalmadan öykünün içine yedirilmiş hayretle okudum. Karakterlerin ve olayların detayları o kadar gerçekçi o kadar bizden ki hikaye sanki gerçekten yaşanmış ve o yaşanmışın içindeki bir kişi tarafından bize aktarılmış hissi uyandırıyor. Bu da kitabın gerçekçiliğinin inanılmaz derecede arttırıyor.
Adama her iki kadının da kızdığı noktalar üzerinden kesinlikle bir kızgınlık hissettim ve çok sinirlendim. Belki de bana hissettirilmek istenen buydu. Bu noktada da kitap gereğini en azından benim için yerine getirmiş oldu.
Tam bir Türkiye tarihi kesildi olmuş, toplumsal yapısı sosyoekonomik yapısı politik yapısı kültürel yaşamı aile yaşamı ve diğer tüm boyutlarıyla.
Sonuç itibariyle tam bir Orhan Pamuk kitabı var karşımızda.