Life, Animated..

Bir kez bana ‘nasıl böyle güzel belgeseller çekiyorlar, insan mı bunlar’ dedirten bir yapımla karşınızdayım sayın takipçiler :) Böylesi zor ve hüzünlü, anlatılması çok güç bir konuyu, nasıl bir yaratıcılıkla, bir buçuk saat boyunca hiç sıkmadan anlatabiliyorlar, o süre zarfında pür dikkat kesilerek izleyebilmemize imkan tanıyorlar anlaşılacak gibi değil.
Çocuklar ile ilgili olması ve ne de olsa bir rahatsızlıkla ilgili olması nedeniyle çok çekinerek izledim ancak bu güne kadar Oscar’da en iyi belgesele aday olup izlediğim hiçbir yapım beni hayal kırıklığına uğratmadığı için çok beğeneceğimi biliyordum. Sadece, dediğim gibi çocuklarla ilgili olan eserler çok hüzünlendirdiği için kendimi hep geri çekip ertelemiştim. Nitekim başlangıcında da bi 10-15 dakika kendimi bayağı bi kastım ve bir türlü içine giremedim. Ancak sonrasında, ben farkında bile olmadan bi bakmışım kaptırıp gitmişim kendimi dememe kalmadan da sona gelmişim!
Bu noktada, öncelikle sinemasal anlamda çok iyi bir yapım. O zihinden geçenleri, hissedilen duyguları, yaşanan olayları nasıl güzel aktarmışlar anlatamam. Filmlerle, çizimlerle, bakışlarla, bir adımla, bir susuşla nasıl biz izleyenlere geçirmeyi başarmışlar, her şeyden önce nasıl ekrana yansıtabilmişler hayrete düşürüyor. Ayrıca, başta çocuğun, sonra ailenin yaşadığı zorluklar nasıl hiçbir ajitasyona kaçırılmadan aktarılabilmiş inanılır gibi değil. Helal vallahi.
Filmden ayrı olarak ise ailenin, hele ki abinin ve tabii ki çocuğun yaşadıkları tahayyül dahi edilemeyecek kadar üzücü ve zor. Allah hepsinin yardımcısı olsun. Hep bizdeki durumu düşündüm durdum. Umarım böyle imkanları vardır. Orada bile öylesi masraflı olduğu o kadar bariz ki, bizdeki durumu düşünemiyorum.
Son olaraksa ifade etmek isterim ki, bir kez daha görülüyor ki, hem de çok vurucu olarak görülüyor bu seferinde; bir filmdir, bir çizgi filmdir deyip geçmemek gerektiği. Çünkü alt tarafı animasyon dediğimiz o Disney filmlerinin bir çocuğun, bir ailenin yaşamını nasıl dönüştürüyor, tek başına ve bütünsel olarak. Onları düşünen, çizen, hayata geçirenler için nasıl büyük bir sorumluluk. Ne kadar etkili bir durum. İnanılır gibi değil.
Kısacası izleyin izlettirin, görelim, bilelim, algılayalım derim; en azından farkındalığımız olsun..

Comments