bir siyasal reklam kampanyasının nelere kadir olduğunun örneği.. NO..
Öncelikle söylemek
istiyorum ki filmin şöyle güzel, süper görüntülü HD versiyonunu arayıp durmayın
benim gibi, zira bulamazsınız. Çünkü yok! Film, '¾ inch Sony U-matic magnetic
tape' adlı yöntem ile çekilmiş. İzlediğinizde göreceksiniz ki birçok olay anlatılırken
olaylara ilişkin çok fazla gerçek arşiv görüntüleri kullanılmış. Hem video, hem
fotoğraf anlamında. Ee bu kadar eski görsel olunca, esas çekilen yerler
sırıtmasın diye de tüm film sanki çok eski bir filmmiş imajında çekilmiş.
Gerçekten izlerken de o istenen hava çok iyi verilmiş. Sanki yazılan tarih,
vuku bulurken filme çekilmiş gibi.
Başroldeki yakışıklığı
(Gael García Bernal) görür görmez anlayacağınız üzere film Şili'nin darbe ve
sonrası dönemine dair. Her belgesel/film için olduğu gibi bunda da, bilginiz
yok ise kalın hatlarıyla görmek adına çok iyi fikir veriyor. Zira her yerde vakti
zamanında hep aynı acı şeylerin yaşandığına bir kez daha tanık oluyorsunuz.
Ayrıca filmin şöyle
güzel bir yanı var; reklam sektöründe olanlar ya da reklamcılık okuyanlar için
çok iyi bir örnek teşkil ediyor. Tabii ki siyasal reklam bağlamında. Gerçekten
işlerin nasıl yürütüldüğü, yaratıcılık, siyaset ilişkileri adına gerçek bir
örnek olay sunuluyor. Bence iletişim fakültelerinde, özellikle de reklam
türleri anlatılırken izlettirilmesi gereken bir belgesel/film. Öyle ki, filme
konulan No adlı siyasal kampanya sayesinde Pinochet iktidarı 1988'de sona erdi!
Meraklısına: Siyasal
reklam kampanyası derken, hocamla kaleme aldığımız 'Rosser Reeves ve Temel
Satış Vaadi' adlı makalede detaylandırılan ilk siyasal reklam örneğini (Temel
Satış Vaadi temalı ve Rosser Reeves imzalı Eisenhower Kampanyası) unutmamak
lazım [Pi– Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi, 8-30, 12-29, (Güz 2009)].
Comments
Post a Comment