Julieta..

Tam bir Almodovar filmiydi ve ben, özellikle ilk yarıyı soluksuz seyrettim. Öyle ki öncelik birbirinden farklı pek çok kadın karakterin ön planda olması, çekimlerin renkleri, mekan kullanımı, müzikleri ve konuya dair önemli satır başı (tanıdık) detaylarıyla program program anlata var kokan bir filim idi. Zira yönetmeninin kim olduğunu duymamış biri filmi izlerse çok rahatlıkla bunun Almodovar filmi olduğunu söyleyebilecek kadar karakteristik bir yapım olmuş, kanımca.
Bu arada ilk yarısını, gerçekten kelimenin tam anlamıyla soluksuz seyrettim; 45 -50 dakikanın nasıl geçtiğini anlamadım. Çünkü öyle bir kendinizi kaptırıyorsunuz ki resmen nefesimi tutarak ne olacağını hiç espri merak ederek ilk yarıyı seyrettim. Ancak ikinci yarıda konu bir anda öyle bir ivme kazandı ki, hüngür hüngür ağlamasam da, verilen detaylar ile çok ama çok hüzünlendim. İçime oturdu bile diyebilirim kolaylıkla. Bu ağaçtan evet film benim üstü ancak son kertede çok güzel bir yapım seyretmiş oldum.
Ayrıca mutlaka belirtmem gerekiyor ki başroldeki kadın inanılmaz güzel bir kadın. Güzellik ve çirkinliği pek vurgulamam, kullanmaktan da kaçırırım ama gerçekten bunun vurgulanması gerekecek kadar güzel bir yüzü, yüz hatları ve bakışı vardı. Yönetmenin böyle bir karakteri bulmuş olmasının ve çizdiği karakterine cuk oturmuş olmasının inanılmaz büyük bir şans olduğunu düşünüyorum. Bu arada esas oğlanın da hiç de yabana atılır bir tarafı yoktu. Onun da yakışıklılıktan da öte inanılmaz bir çekiciliğe sahip olduğunu da söylemiş olayım ;)
Kısacası zaten yönetmenin hayranı iseniz izleyeceksinizdir ve izlediğinizde de çok iyi bir filmine şahitlik etmiş olacaksınız. Ancak hiç seyretmediyseniz de; orjinal bir yapım izleme arzusu taşıyorsanız izlemeniz gerektiğini düşünüyorum çünkü gerçekten iyi, hoş vd keyif veren, renkli bir film var karşınızda.