Triloji Atölyesi / siren..
[ENG in below]
Yunan mit.’ndeki ilk hâli->kadın+kuş karışımı
sözlük karşılığı=canavar düdüğü
Müziğe atıf bir mitolojik varlık
Güzel sesli+çok çekici~>adadan ‘bilinçli’ şekilde erkekleri tuzağa çeker
=>bu yıkıcılık*->iyi anlamdaki bir dönüşümün değil, self-harm gibi yıkıcı dönüşümün temsili
Müziğin, kendine ait bir mitsel zaman&mekân oluşturma gücü
=>kutsal olan ile bütünleştirir
-Kişiyi aynı bırakmıyo=müziği duyan aynı kalmıyo
Orta Çağ ile semavi ahengi temsile başlıyo (ölüm meleği gibi)
-Çünkü en baştan beri müzik ile bağlantısı (ve kapsamında ölüm&öteki dünya ile ilişkilendirilmesi)->dini kaygı ile kutsalla birleşme ihtiyacını şekillendiriyo ritüellerde
Ki müzik->
(MÖ 130.000’lerde deniz kabuğundan ilk müzik aletinin&MÖ43-63.000’de ayının uyluk kemiğinden yapılan ilk flüt ile)
her zaman için kutsalı tecrübe etmeye araç, inananın dinî hakikati nasıl kavradığı ile ilgili
-dini metinler hep müzik parçası gibi okunuyo
-gökyüzü ile bağlantı şarkılarla
-vahiy hep bir sesle başlıyo
-o ses, içerisinde bir gizem barındırıyo (gizemi keşfetmek için ihtiyaç duyuluyo)
Ki sirenlerin sesi, şarkı gibi geliyor
(yani sirenlerle bağlantı hiç yitirilmiyo)
=>din+müzik+büyü (kabilesel dönemden kalma)
*(kadının şarkı söylemesine izin vermeme yine bu bağlamda sirenlerin yıkıcı yaratıcılığıyla ilişkili)
Psikoloji literatürüne ise mazoşizm ile girmiş
[zaman zaman sado mazoşizm]
(kendine acı veren cinsel doyum)
-denizcilerin acı çekeceklerini bile bile Sirenlere gitmesi
-Freud’un 2. tip-mazoşizmi
[ölüm içgüdüsünün libidolaşmış bölümü (sirenlerin temsil ettiği)]
-mazoşizmde (sado mazoşizmden farklı)-> sirenler gibi sınırlar net/sınır sever/kurallar belli, esneme yok
‘Kürklü Venüs’ kitabı ile ‘efendi kadın’ kavramı->bu şiddeti, haz kaynağı olarak benimseyen bir figür
-ölüme karar veren sirenler, burada da kadın (baskın olan)
-tarihsel köken de böyle
Orta Çağ ile her şey günah->fanteziler büyüyo
-cinsellik&suç kavramı en üst noktaya geliyo
-cinsellik, dine karşı bir afyon gibi kullanılıp
-fantaziler->sado m. kelimesine bağlanıo
sado m.
-daha yıkıcı
-çok büyük güç var
-en ileri boyutu=dejenere (duygusal acı verme de var)
!Seri katiller de böyle
[in ENG]
Trilogy / siren..
The earliest version in Greek myth→mix of woman+bird
Literal meaning=siren whistle
Beautiful voice+highly seductive~>consciously lures men into a trap
⇒destructiveness*→represents not a positive transformation but a self-harming, destructive one
The power of music to create its own mythical time&space
⇒unites with the sacred
-The person is never the same again=the one who hears the music is never the same
In the Middle Ages, it begins to represent divine harmony (like the angel of death)
Because of its initial link to music (by extension, associations w death&afterlife)→shapes the need for unity w the sacred in rituals due to religious concern
Music→
(w the 1st instrument made of sea shell~130,000BCE&the 1st flute from a bear’s thigh bone~43–63,000BCE)
has always been a medium to experience the sacred, tied to how the believer perceives religious truth
-religious texts are always read like musical pieces
-connection to the heavens is made through songs
-revelation always begins w a sound
-that sound holds a mystery (one needs to uncover it)
Siren voices sound like songs
(so the connection w sirens is never lost)
⇒religion+music+magic (remnant of tribal times)
*(the historical denial of women singing is also linked to sirens’ destructive creativity)
Entered psychology through masochism
[sometimes sadomasochism]
(sexual satisfaction through self-inflicted pain)
-sailors knowingly going to Sirens despite the pain
-Freud’s 2nd type of masochism
[libidinal aspect of the death drive (embodied by the sirens)]
-in masochism (unlike sadomasochism)→like sirens, boundaries are clear/loved/rules fixed, no flexibility
W the book Venus in Furs, the “dominant woman” concept→a figure who embraces this violence as a source of pleasure
-sirens who decide on death are also women here (dominant ones)
-this is the historical origin as well
In the Middle Ages, everything becomes sinful→fantasies grow
-sexuality&crime concepts peak
-sexuality is used like an opiate against religion
-fantasies get tied to the term sadom.
Sadom.
-more destructive
-immense power
-the extreme form=degeneration (includes emotional pain too)
!This is also the case for serial killers



Comments
Post a Comment