Family Romance, LLC..

Uzun süredir eğer blog’umu takip ediyorsanız hatırlayacaksınız ki yıllar önce yani en azından bi 5-6 sene önce yoğun bir şekilde uzakdoğu filmleri seyrettiğim dönem, her filmin girişini benzer bir cümleyle yapıyordum: “değişik, farklı ve hatta garip olarak nitelenebilecek bir film olduğunun farkında olarak izlemenizi öneriyorum, zira bu noktada iyi veya kötü olarak nitelendirmem mümkün değil. Çünkü gerçekten çok farklı bir kültürden bir yapım ve sadece size kalan bunu şaşkınlık içinde izlemek oluyor.”
Dolayısıyla yıllar sonra izlediğim bu Japon filmi de benim için aynı açıklamaya sahip bir yapım oldu, her ne kadar Avrupalı bir yönetmenin imzasını taşısa da. Öyle kim Mubi sayesinde çok farklı bir deneyim yaşamış olarak; filmin öncesinde yönetmenin bu gösterime özel olarak yaptığı bir açıklama ve sonrasında da filme dair notlarını paylaştığı bir soru-cevap bölümü izleme şansı oldu. Bu sayede de yönetmeninin ağzından birebir yapılan açıklamalarla gerçekten Japon kültürüne dair oldukça farklı ve özgün bir konseptin filmde nasıl işlendiğini de detaylı şekilde anlamış olduk. Bu vesileyle bir anlamda benim nitelendirmem de pozitif anlamda karşılığını bulmuş oldu.
Sonuç itibari ile iyiydi kötüydü, izin ya da izlemeyin demiyorum ancak gerçekten farklı bir konu (ipucu vermeden en özet şekilde ifade edecek olursam: insanların mutlu bir toplumsal tablo sergilemek adına aile üyeleri yerine gerçek oyuncuları kiraladıkları bir şirket) izleyeceğinizi rahatlıkla ifade edebilirim.
Zira kendi adıma çok etkileyici buldum. Yönetmenin de en sondaki konuşma bölümünde ifade ettiği gibi, insanların yalnızlıklarının böylesi açık bir gerçeklikle yansıtılması her izleyicinin içini sızlatacak bir olgu olarak ekranda yer aldı kanımca.

Comments