Aida..

@tckulturturizm ve @trt2 iş birliğinde izlediğim ikinci @devletoperabalesi eseri (diğerlerinden farklı olarak, YouTube’da aratarak bulabilirsiniz), tee Aspendos’ta ilk yayınlandığında kaçırdığıma çok hayıflandığım ünlü Aida operası oldu.
Tesadüfen bu operanın da baş erkek sanatçısının Devlet Opera ve Balesi Müdürü @tenormuratkarahan ‘nın olması çok sürpriz oldu. Diğer bir sürpriz de ilk kez seyrettiğim bir operada diğer başrollerde yabancı sanatçıların yer alması oldu. Aslında bu noktada biraz üzgün hissettiğimi de itiraf etmem gerek. Çünkü böylesi bir sahnede ve prodüksiyonda sadece Türk opera sanatçılarının yer almasını dilerdim. Prodüksiyon deyince hemen belirtmeliyim ki gerçekten olağanüstü bir prodüksiyon. Canlı atların sahneye çıkmasından tüm dekora ve makyaja kadar her şeyi en küçük detayına kadar öylesine incelikli düşünülmüş olduğu o kadar belli ki. O göz makyajları hele Beni benden aldı resmen. Hayranlık da izledim çıkarılan işi. [Ancak burada bir parantez açıyorum :) tek atlanan detay: Aida karakterinin tırnakları olmuş :) O dönemde olabilecek olan göz makyajını o kadar ayrıntısına kadar düşünen bir ekibin, tırnakları da o döneme uygun bir şekilde detaylandıracaklarını düşünürdüm. Belki de bunun kaydı alınırken kamera tarafından bu kadar zoomlanacaklarını düşünmemiş olabilirler ve bu konuda da hak vermek gerek sanırım. E hadi bu da nazar boncuğu olsun :)]
Tabii ki şaka bir yana, ülkemde bir opera klasiğinin böylesi bir şahanelikte sahne konmasından gurur duydum. Murat Bey’in bizim sanatçımız olmasından inanılmaz onurlandım ve başarılarının ne kadar hak edilmiş olduğunun kanıtlarından biri olarak onu, tv’den de olsa izleyebilmekten ne kadar gurur duysam az olacağını gördüm. 
Demem o ki, böyle bir şans varken; en azından birini izleyin diyorsanız, @trt2 ‘nin yaptığı bir güzellik olarak evimize gelen bu Aspendos temsili hâliyle Aida’yı görün derim. Hem siz de benim gibi ’Aida: Marcia’ ya da ‘Act Two (Part One): March’  adıyla geçen melodisini duyduğunuzda artık onun bu eserden bir parça olduğunu anımsayacak olursunuz. 
Meraklısına: Aida’da geçen şu cümlelere bayıldım desem :) (en çok da bu tamlamayı: ‘düşüncelerimin kraliçesi’) Ve buracığa da not düşmeden ve sizle de paylaşmadan edemedim :)
“Kutsal Aida’m, nur olan varlığım, ışığın ve çiçeklerin gizemli çelengi, düşüncelerimin kraliçesi sensin. Hayatımın ışıltısı sensin.”

Comments

Popular Posts