Kaşıkçılar..

Bornova Kültür ve Sanat Merkezi'nde 2019’un son tiyatro oyunu benim için Kaşıkçılar oldu. Geçen sene sadece Konak sahnesine gelen oyunu belki çoktan izlemişsiniz ancak benim için kısmet bu sene oldu :) Müzikli oyun temasına sahip Kaşıkçılar; Osmanlı döneminde geçen, bir kaşıkçı ustası ve aşkı üzerinden dönemin toplumsal ve siyasal yapısına küçük bir pencere üzerinden büyük bir ışık tutarak eleştirel yaklaşan bir oyun. Arka fondaki canlı müziğin kattığı canlılık, danslar, renkli dönem kostümleri ve az da olsa Karagöz-Hacivat sahnesi içermesi anlamında çok keyif aldım. Sadece, dediğim eleştirel pencere anlamında mercek tuttuğu toplumsal ve siyasal bozulmuşluğu, böylesi renkli bir tiyatro oyunu çerçevesinde dahi, yeniden hatırlamak-izlemek cinlerimi tepeme çıkarmadı değil :) Şu topraklarda eril ve dişil dengesinin taaa o dönemlerdeki, oyunda bir örneği temsil edilen karmalara mahal veren hallerde vuku bulması izlerken bayağı bir cık cıklattı beni :)

Belki de bana öyle gelmiş, tam da son dönem okuduklarıma denk geldiği için dellenmişimdir bilemiyorum :) O yüzden siz yine de kendi fikrinizi vermek için izleyin tabii :) Dönem tiyatrosunu seviyorsanız hele daha bir seversiniz fikrindeyim ;)


Comments

Popular Posts