Lean on Pete..

Yine festival döneminin çokça adı duyulan filmlerinden diye izlediğim bir yapımla karşınızdayım efenim :) En başta hemen söyleyeyim ki, baş roldeki çocuk gayet başarılı bir aktör olmuş çıkmış. Kendisi de kesin o yaşlarda biri muhtemelen ancak tam da 16 yaşındaki yalnız bir çocuğu çok güzel canlandırmış vallahi. Zira öyle ki, içim parçalandı :( O kadar yalnız, öyle (haklı) kırgınlıkları ve acıları var ki. Ay böyle çocuğu kucağınıza alıp pamuklara sarasınız geliyor. Tek ama öyle böyle değil temtek başına, yapayalnız uçsuz bucaksız yollarda, bilmediği eyaletlerde, aç bilaç nasıl yol aldı ben ekran başında mahvoldum. Filmin sonu gelsin de vardı mı buldu mu diye ip çektim resmen. İçim çıktı, ömrümü yedi, aklım gitti.
Bunun dışında o Amerikan yaşam tarzının-dünyasının yalnızlığını, bir başınalığını; iyi insanların yine de var olduğunu, herkesin bambaşka acıları olduğunu, iyi olup da suça bulaşmamanın ne kadar zor olduğunu, tek bir tanecik akraban dahi olsa dünyanın öbür ucuna sadece onun için gitmek istemenin aczini ve umudunu öyle güzel yansıtmış ki.
Yani demem o ki böyle gençlerin çaresizliğini anlatan filmler çok acıtıyorsa pas geçin. İyi bir film olmasına rağmen o üzüntüyü teğet geçersiniz en azından.
Meraklısına 1: FECİ SPOILER.... Çocuğun başına bişi gelecek diye aklım gitti yalnız. Bir de ben teyzemi bulmuş, beni kabul etmiş kadar sevindim desem. Öyle bitmeseydi o kadar üzülürdüm ki. İçime otururdu vallahi. Diğer yandan da öyle olamayan o kadar çok çocuk ve gencin olduğunu bilmek-hatırlamak da deli üzdü ya o ayrı :( Hele son sahnede çocuk hâlen bi rahatlayamıyor, inanamıyor, şöyle huzurla, tereddütsüzce kendini salamıyor ya öyle acıttı ki içimi. Kadın sarılmasaydı ben ekrana dalacaktım o kadar yani. O içinin hüznünü o kadar hissettim ki çocuğun :( Çok üzüldüm çok. Allah herkesten uzak tutsun böyle acıları inşallah. SPOILER BİTTİ...
Meraklısına 2: Bu arada filmin adına bakıp, konusunu okuyup basit bir at ile ilgili sevgi hikâyesi falan zannetmeyin. O olay başlarda beni de manasızlığa sürüklese de (çünkü öyle uzun uzun bi bağlılık olacak bi durumlar vs hiç olmuyor), durumun bambaşka olduğu tam da o ivmede berraklaşıyor. Demedi demeyin, filmi yarıda bırakmayın ;)

Comments