How to Stay Sane / Philippa Perry..

Dört kadar önce rastladığım bu minik kitap, cüssesinden çok daha fazla şey vaadediyor kanımca. Şu an nereden duyduğumu tam hatırlamıyorum ama hemen arattığımda ABD baskısı için farklı bir kapak tasarımıyla olan versiyonuna rastlamış, o hali bence tam bir klasik kendi kendine gelişim kitabı şeklinde olduğu için, arayıp tarayıp resimde görülen Avrupa baskısına sadece ebay'deki bir İngiliz satıcıda ulaştım. Kitap aynı kitap olduğu halde, manyak olduğum için, kargoyu ve daha uzun bekleme süresini göze alıp onu sipariş vermiştim. 
İyi ki de öyle yapmışım. Bence bir kere kitap okumanın bir zevki, estetik bir hazzı da olmalı. Zira ben her zaman kitapların kapaklarına da önem veririm. Bu şekliyle boyu orta boy, köşeleri yuvarlak, puntoları mükemmel, sayfa düzeni tam benlik, kapak tasarımı şeker mi şeker bu kitabı okumak tam bir keyifti. {mesela aynı zevki, daha sonra postlayacağım bir Louise Hay kitabı için yaşayamadım, zira beğendiğim Avrupa baskısı kapaklısını hiçbir yerde, 2. el dahil, bulamadım}
Neyse ki estetik zevki kadar içi de beni inanılmaz tatmin etti. Hiç beklemediğim şekilde çok güzel analizler, yorumlar, öneriler, örnek olaylar, tavsiyeler, psikoloji alanına dair bilgiler ve spiritüel anlamda eksersiz çeşitlerinin anlatımı ile karşılaştım. Neler mi öğrendim; mesela...
  • günlük tutanların tutmayanlara oranla çok daha az stressiz bir yaşamlarının olduğu, travmalardan sonra daha az flashback, kabus ve beklenmedik kötü hatıralarla karşılaştklarını, kan basınçlarının karaciğer fonksiyonlarının gelişme gösterdiğini, bağışıklık sistemlerinin daha iyi olduğunu, farkındalıklarının daha fazla olduğunu;
  • bir şikayette bulunurken bir kişiye, aslında sorunun o durum değil de o durumu yaratan kişi olduğunu; bu yüzden şikayette bulunurken o durumun bize ne hissettirdiğinin de söylenmesi gerektiğini; ['i am sick of being the person who puts the rubbish out in this house; i want u to do it for a change' yerine 'as i put the bins out last night, it felt to me as though i am the only person who remembers to do this. please could u do it next time?' denmesi gerektiğini]
  • ideal olanın kavga etmek; iyi bir ilişkide kimin haklı ve haksız olduğunun ortaya konması olmadığını; asıl olması gerekenin ileri doğru bir yol bulmak olduğunu;
  • başkalarına söylenirsek işin büyüsünün kaçacağı (bizim deyimizle nazar değeceği) inancının aslında doğru olmadığının, tam tersinin çok daha yerinde olduğunu; dileklerin-umutların-hayallerin başkalarıyla paylaşılmasının, destek bulmasının ve cesaretlendirilmemizin sağlanmasının o düşüncelerin içini daha da doldurduğunun;
  • zayıf noktalarımızı paylaşmanın samimiyeti arttırdığını, karşılılıklı ilişkileri kuvvetlendirdiğini;
  • sol elle diş fırçalama, fareyi sol elle kullanma, yeni bir dil öğrenme.. yeni olmak kaydıyla her türlü aktivitenin (yeni başlanan bir aktivitenin) yeni nöral bağlantılar yarattığını; bunun da yaratıcılığı inanılmaz yükselttiğini;
  • zira solakların ve bu bağlamda sol elle bazı aktiviteleri yapmaya başlayanların nöral bağlantılarının çok daha fazla olması nedeniyle felç sonrası tam iyileşme süreçlerinin daha iyi olduğunu öğrendim.
Ayrıca pek çok spiritüel eksersizin yanı sıra; aklıselim / aklı başında kalabilmenin en önemli noktasının farkındalık olmasından kelli önerilen birçok örnek basit terapiden biri olarak verilen 'genogram' adlı bir yöntem öğrendim. Kendi kendimize kalemle kağıtla eski usül çizebileceğimiz gibi, iPad'i olanlarının 4.99 dolara  alabileceği igenogram ya da benzer yazılım programları aracılığıyla elektronik ortamda da hazırlayabileceği bu 'aile ağacı temelli ilişkiler ağı haritası' inanılmaz ilgi çekici.
Resimde de görüldüğü gibi ilişkiler ve onlara karşılık gelen kişiler belirli simgeler (alttaki resimde ifade bulduğu gibi) kullanılarak çiziliyor ve bu sayede ailesel ağ-bağlar-sorunlar-çözümler (iddia edildiği üzere) gün yüzüne, apaçık çıkıveriyor. Denemekten zarar çıkmaz bence...
Sonuç olarak ben bu kitabı pek bir sevdim ve şiddetle tavsiye ediyorum ;)

siz de satın almak isterseniz tık tık adresi:
ebay
http://www.ebay.com/itm/How-to-Stay-Sane-Paperback-/360668284861?pt=AU_Non_Fiction_Books_2&hash=item53f98147bd

amazon
http://www.amazon.com/How-Stay-Sane-School-Life/dp/1250030633/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1372697136&sr=8-1&keywords=how+to+stay+sane

EKLEME (10.08.2013):
mutlulukla bildiririm ki şu an itibariyle, Türkçesinin de olduğunu öğrendim :) Sel Yayıncılıktan çıkmış.
http://www.neokur.com/kitap/80057/akil-sagligimizi-nasil-koruruz

Comments

Popular Posts