Poor Things..

- Sonunda ben de, aşırı merak ettiğim Zavallılar’ı izledim. Ve kesinlikle beklediğime deydi. Çok beğendim.

- Ve tabii ki görsellik açısından hayranlık duydum. Artık biliyorsunuz ki bir dekor ve kostüm manyağı olarak bu filmi o açıdan inanılmaz estetik bulduğum için büyük keyif aldım seyrederken. Öyle sahneler var ki hatta, başa alıp alıp bir kez daha izledim. 

- Kitabı okumadım dolayısıyla tüm değerlendirmem film üzerinden olacak. 

- Ancak uyarlandığı kitap değil de; bana daha ilk dakikasından itibaren feci şekilde Kurtlarla Koşan Kadınlar’ın her bir detayını anımsattı. Mavi Sakal, ormanda yola çıkış, büyükanne kıvamındaki ergin kadınlar, yuvaya dönüş ve diğer her biri. 

- Bella’nın yaşadığı yolculuğu birebir o kitabın düzlemine oturttum. Dolayısıyla da tam bir kadın filmi olarak buldum. 

- Kadının korkulduğu için baskılanan gücünün harika bir şekilde ortaya konulmuş hali var karşımızda. 

- Bence erkekler seyrettiğinde gerçekten o gülünesi zavallılıklarına utansınlar. 

- Yani anlayacağınız; aslında filmin, ismi ile de zavallılar dediği kitle, (erkekler gözünden her ne kadar kadın olarak konumlandırılmış olduğu için ilk izlenimde izleyiciye öyle bir intiba da uyandırsa) tamamen erkek türü. Çok net. Çok zavallı ve çok acınası bir durumdalar. 

- Keşke tüm kadınlar, verilmek istenen anlamlarıyla algılayarak seyredebilse.

- Her bir detayı tabii ki çok sembolik. Ve eğer ki 1,5 senedir @kentkabilesi bibliyoterapi atölyesine katılmıyor olsaydım bu kadar anlamlarına hakim olabileceğimi düşünmüyorum. Kaldı ki olduğum kadarından çok daha fazla katmana sahip olduğuna inanıyorum filmin. 

- Dediğim gibi kitabı bu kadar başarılı mı bilmiyorum ancak bence film muhteşem.

~ dolayısıyla hak eden bir şekilde kostüm ve makyajla birlikte en iyi kadın Oscar’ını alması aşırı mutlu etti. 

Comments

Popular Posts