Downton Abbey: A New Era..

Yazıma bir sitem ile başlamak istiyorum zira ‘aşk olsun kimse söylemiyor meğer Downton Abbey’nin ikinci bir filmi daha varmış’ da benim haberim yokmuş. Şaka bir yana gerçekten nasıl olduysa bu haber radarımdan kaçmış ve tamamen tesadüf eseri film sitesinde dolaşırken karşıma çıktı. İnanılmaz mutlu oldum. Önce inanmadım ‘acaba bu benim vakti zamanında seyrettim ilk film versiyonu mu’ diye düşündüm ancak sonra baktım ki bu onun devamı niteliğindeki yepyeni Downton Abbey filmimiz. Çok mu çok sevindim. Cahil Periler dizisinin yazısında da anmıştım ve ne kadar özlediğimi bir kez daha hatırlamıştım. O yüzden gerçekten şahane bir sürpriz oldu. Ve hemen izlemeye koyuldum tabii ki. 2 saat boyunca doya doya malikanemiz ve üyeleri ile yeniden haşır neşir olmak çok keyifliydi. Ve bu sefer ilk filminden çok mu çok daha iyi bir yapımla karşımızda olduklarında hemen müjdeleyeyim. 

Gerçekten özellikle sevgili Violet teyzemiz başta olmak üzere herkesi çok formda buldum. Bayağı bayağı dolu yerde kahkaha attım, inanılmaz eğlendim. Bunun dışında kostümler resmen coşmuş vaziyette. Hangi bir detaya bakacağımı, hangisi ile göz banyosu yapacağımı şaşırdım. Bir de öyle bir yeni villamız var ki akıllara ziyan. Resmen büyülendim. Hele orada bir gece partisi düzenleniyor ki aklım başımdan gitti, resmen aşık oldum.

Kısacası dizide sevdiğimiz tüm detaylar bu filmde, bir Jüpiter etkisi ile büyümüş şekilde karşımızda arz-ı endam ediyor ve bizi mutluluktan mest ediyor, sevenlerine duyurulur. Onun o zarafetini, inceliğini, her bir detayı düşünür havasını çok seviyorum Downton Abbey’nin (kişilik verdim ya hayırlara vesile :)). Ve bu yapımda da beni sonuna kadar, hatta fazlasıyla tatmin etti sevgili Downton. O hayat/ölüm/hayat dengesini kuruşu, her şeyi büyük bir vakarla kabul edişi ve yaşamı son damlasına kadar coşkuyla yaşayışı gerçekten muhteşem. 

Ben çok seviyorum, özellikle de bir Balık olarak bu diziyi, biliyorsunuz. Bir dönem dizisinden (ki dönem dizilerine bayılırım) beklediğim her şeyi bana fazlasıyla verdi vakti zamanında. İlk filminde onu tam manasıyla yakalayamamıştım ancak bu ikinci filminde beni kalbimin tam ortasından vurdu. Hayalim olan bir gün Osman Hamdi Beyciğime böyle büyülü bir dizi çekme imgelememi de pekiştirmiş oldum bu vesileyle. İhtişam aşkına diyor ve dizinin hayranlarını acil izlemeye çağırıyorum.



Comments

Popular Posts