Carmen balesi 2022..

Yeni sezonu, Carmen balesinin son temsilini izleyerek açmış oldum. Zira ilk sahneye konduğunda (ki karantinaya girmeden birkaç gün önceydi! sanki aradan onlarca yıl geçmiş gibi resmen) izlemiştim ve şimdi son sahneye konuşunu izlemek de kısmet oldu. Ancak bu sefer çok değişik bir şekilde çünkü o günkünden farklı başrol oyuncularının performansı ile görmüş oldum. Yani ilk temsilde seyrettim sanatçılar, bu temsilde yer almıyordu ve böylece aynı eseri, tamamen farklı bir kadro eşliğinde seyrettim. Bu açıdan bunu deneyimlediğim ilk bale olmuş oldu. O yüzden bir anlamda bana bir karşılaştırma yapma şansını da verdi.

Bir de bu karşılaştırma vesilesiyle, eğer doğru hatırlıyorsam, şöyle bir farklılık gördüm. Bir hapishane sahnesinde ve bir de düello sahnesinde orkestra sustu ve onun yerine hoparlörlerden bir kayıt sesi eşlik etti performansa. Sanki ilk seyrettiğim 2020 başındaki temsilde böyle bir şeyle karşılaşmamıştım. Çünkü çok farklı geldi ve açık konuşmam gerekirse pek de hoş bulduğumu söyleyemeyeceğim. Bir tuhaftı, ürkütücüydü; belki de amaç budur. Tabi o zaman da amacını yerine getirmiştir ancak kendi adıma bir garip hissettirdi o yapaylık. 

Onun dışında bu sefer ikinci kez seyretmenin verdiği rahatlıkla detaylara daha fazla odaklanabilme şansını yakaladım ve kostümlerinin ne kadar muhteşem olduğunu, bence bu sefer çok daha iyi bir şekilde gördüm. Tabii ki başta Carmen karakterinin tüm kıyafetleri muhteşemdi. Paylaşımımın son fotoğrafına bakacak olursanız, son karede yakalamaya çalıştığım o yeşil kıyafet mesela inanılmaz güzeldi. İnce ince işlenmiş, özene özene yapılmış olduğu her hâlinden belli detaylarına resmen hayran oldum. Onun dışında tabii ki tüm dansçıların, hepsi birbirinden farklı giysilerin ve onlara eşlik eden tüm aksesuarların ne kadar büyük bir emeğin ürünü olduğunu her bakışınızda anlıyorsunuz. Benim için ikinci olan bu temsile dair yazım vesilesiyle de kostüm tasarımından sorumlu herkese, başta Gülay Korkut Dinç’e emekleri için şükranlarımı sunmayı bir borç hissediyorum. Gerçekten çok büyük bir emek ve zaman harcamış olduğu her bir ince detayından anlaşılıyor. 

Kısacası canım İZDOB’umu çok mu çok özlemiştim ve yeniden kavuşmuş olmak çok iyi geldi. Dilerim gönüllerine göre sahneye koyabilecekleri nice coşkulu temsilleri(miz) olsun.






Comments

Popular Posts