Parazit..

Zati Cinemaximum Forum’a kırk yılda bir geliyor! festival filmleri, eli mahkum gidecektim. Ancak Altın Palmiye ödüllü olduğunu görünce koşa koşa :) gettim. Ve çok da iyi ettim. Aman Yarabbi o o neydi o öyle! Daha Joker’ın şokunu üstümüzden atamadan bu resmen knock out edip yerde tekmeledi! Oysa ki öyle mi başlamıştı her şey! Salon, filmin ilk yarısında bi güzel eğlene eğlene mısır hışırtılarını konuşturuyodu. Her şey gayet sakindi. Hatta molada arka sıramdakilerin ‘e bu film hani korkunçlu da olacaktıkine!’ diyişini duydum! Sonuçta bi 15+ yaş sınırı vardı. Ama nolmuştu da olmuştu demeye kalmadı 2. yarı bi başladı! Salondan bırak mırıltıyı çıt çıkmaz oldu! Herkeslerr ve ben de bittabi, dut yemiş gibi mıhlandık. Kahvemden yudum almaya korktum, ses çıkarıcam diye desem!
Zaten atıştırmalıklar falan komple yalan oldu. Kimseciklerin bi lokma yemek ağzına koyacak hâli kalmadı! O kadar diyim! Ben zaten, hep yaptığım gibi çoğu sahneye bakamadım. Ancak yönetmen durmak bilmedi. Vurdukça vurdu. Nuh dedi Peygamber demedi. Yani dememiş diye düşünüyorum :) Zira hem filmdekileri komple! hem salondakileri dağıttı. Ne sistem eleştirisi ne zengin-fakir arasındaki uçurum kaldı. Onun için ne konudan ne başka bir şeyden bahsetmiyorum. İçiniz kaldırırsa gidin diyorum, yok ben festival filmlerindeki o sahnelere hele hiç dayanamıyorum diyorsanız da pas geçin. Ancak çok şey kaybedersiniz diye de ekliyorum. Her şeyi göze alıp (ya da benim gibi o sahnelerde gözünüzü kaçırıp) gidin izleyin derim. Adam sonuçta boşu boşuna Altın Palmiye almamış. Aynı mekânda aynı karakterlerle sanki iki yarıda tamamen başka bir tür filmi izlemenin de ayrıcalığını yaşamış olursunuz.

Comments