Minyatür ve Gece..

Tam taamm Bornova Kültür ve Sanat Merkezi'nde opera-bale sezonunu da Minyatür ve Gece adlı 2 ayrı bale gösterisiyle kapatmış olduk. İlki Bach ikincisi ise son dönemin en çok konuşulan müzisyenlerinden Max Richter ve Olafur Arnalds'ın imzasıyla sahneydi. Ve özellikle 2 gösteri bir şahaneydi. İki oyun da arka arkaya yıllarda (2012 ve 2013), Almanya’da dünya prömiyerini yapmış. Ve Türkiye’deki geçen Mart’ta İzmir’de olmuş. Şimdi de Bornova sahnesinde izlemiş olduk. Ve çok da iyi olduk.
İlk perde de sadece, canlı piyano performansı ile arka fon taçlanırken; ikincide Olafur’un o egzantrik melodileriyle doldu salon. Ancak o koreografiler, o danslar nasıldı benim aklım durdu. Dümdüz ayakta durabilme pratiği yapan biri olarak onların o dimdik duruşlarını ve tabii ki hareketlerini yine bu 🤤 suratla izledim :))
Hele bir de, Carmina Burana’da da izlediğim iki baş dansçı dışında biri vardı ki, sorry but akıllara ziyandı! Aslında sanki daha önce de izledim gibi anımsadım ancak bu gösteri de resmen o klasik tabirle (ki ben klasikler en iyi oldukları için klasiktir’e inanırım) ‘devleşmişti’. O sahnede oradan oraya koştururken (ama yok böyle bir koşuş), o koreografiden öbürüne geçerken terledikçe ben koltuğumda eridim bittim desem!
Neyse daha fazla abartmayım :) sezon da kapandı zarar. Seneye yakalarsanız kapın derim :)

Comments