Şükürler olsun ki Mad Men sayesinde 60'lar tekrardan moda / Thanks to Mad Men, 60s are back in fashion...

Altmışlı yılların o en hareketli, reklamcılığın doğum dönemi diyeceğimiz zamanlarında geçen Mad Men; sadece o dönemin reklam ajanslarındaki iş ve aşk ilişkilerini yansıtmakla kalmıyor, dönemin giyim-kuşam anlayışını da spotların altına getiriyor. Ve 60’ların moda zevklerinin Mad Men ile ekrana yansıması, çağcıl dönemin moda anlayışında da kendini göstermeye başlıyor. Moda döngüsü kuramı bağlamında döneme özgü özellikle kadın giyim tarzı, 2010-2011 koleksiyonlarında tekrardan podyumlarda yer almaya başlıyor. LV’nun 2011 sonbahar-kış sezonu da bunun ilk örneklerinden biri olarak arz-ı endam ediyor.
The tv series Mad Men which is taking place in the time of sixties’ most active years and its age which we can name it as the birth of advertising, not only reflects the work and love relations of advertising agencies of that time but also brings the sixties’ fashion style under the spotlights. And being in the silver screen with Mad Men, 60’s styles also show themselves in the concept of current fashion comprehensive. Due to the fashion cycle theory, the styles of this era, specifically women fashion style, are taking their places on the catwalk again with the 2010-2011 collections. LV’s 2011 autumn/winter collection is becoming one of the first examples of this tendency.



Öyle ki, Barbie bile Mad Men koleksiyonu yapıyor! / Even Barbie brand is producing Mad Men dolls!

Popular Posts