Daha iyisi olamazdı.. / Couldnt be much better..

Ben bile 10 sene önce üniversiteyken yüksek bel kot giydiğimi bilirim! / Even I remember that I was wearing high vest jeans 10 years ago, back in college!
Başlık / Tagline: “Fashion always returns. Take care of your clothes. Dreft.” ("Geçmişin modası her zaman tekrar moda olabilir. O yüzden giysilerinize iyi bakın")
Reklam Ajansı / Advertising Agency: Leo Burnett, Sao Paulo, Brezilya / Brazil
Yaratıcı Yönetmen / Creative Director: Ruy Lindenberg
Yayın Tarihi / Published: Mart 2010 / March 2010

Bir yanda vintage giyimin her daim popülaritesi bir yanda döngüsel moda modeli* ve her ikisini tam anlamıyla ortaya koyan muhteşem bir reklam fikri: Dreft. Giysilerin yıkandıkça yıpranmaları şeklindeki bilinen gerçek ile sonuçlanmayacak bir yıkama deneyimi vereceği vaadini bence daha iyi ortaya koyamazdı, söz konusu reklam.
* Moda değişiminin bir başka çeşidi döngüseldir eş deyişle, geçmişte başarıyla kullanılmış öğelerin çeşitlemelerinden ve yeniden düzenlenmelerinden oluşmaktadır. Öyle ki Walter Benjamin modayı, geçmişin çalılıkları arasında dolanıp duran güncelin kokusunu alma yeteneğine sahip veya bir başka deyişle geçmişe atlayan bir kaplan gibi görmektedir. Döngüsel moda modeli kapsamında açıkça görülmektedir ki, bazı giysi türleriyle ifade edilen belli temalar zaman içerisinde tekrar ortaya çıkmayı sürdürmekte ve vitrinlerdeki yerlerini tekrar tekrar alabilmektedir.
On one side, there is vintage and its popularity in all times; and on the other side there is cycle of fashion and in the end, there is an ad idea which joins them in a perfect concept: Dreft. This ad couldn’t do more in my opinion by giving a proposition which Dreft will give you a result without the well-known truth of clothes worn out from washing to washing in number of time.

Popular Posts