Enrico Rava trompetiyle, Stefano Bollani piyanosuyla konuştu!..
Ayrıca konser çıkışındaki yağmur, geceleyin sarayın daha da gizemli ve büyülü havası, halen kulaklardaki tınılar; gecenin bitişini çok daha romantik ve bambaşka bir evrende hissetmeye kaynaklık etti. Hızlı adımlarla sarayın o büyük kapısına yol alırken aklımızda, o yollardan yüzyıllar önce kimlerin kimlerin geçdiği düşüncesi de aklımıza düşmedi değil. Kim derdi ki bir zamanlar Aya İrini'yi ibadetleri için kullananlara, 2000'li yıllarda caz diye bir müzik türü olacak, onun dünyaca ünlü sanatçıları buraya konsere gelecek ve akşamın bir vakti şehrin dört bir yanından misafirlerini orada ağırlayacak diye... Zaman, hayat... gerçekten çok enteresan.. Bunları o yağmurda yürürken düşünmek ise, çok farklı bir duyguyla insanın içini ürperttiyordu....
Son olarak, mekanın engelli dostu olup olmadığına dair dipnotu belirtmem gerekirse:
Aya İrini'nin girişi düzayak ve çok rahattı. Ancak Topkapı Sarayı ana girişine aşağıdan gelinirken 3-4 basamaklı bir merdivenden giriş nispeten zor veya hafif bir rampadan (soldan) giriş nispeten kolaydı. Ancak Aya İrini'de çıkış merdivenli başka bir kapıdan çıkılıyordu ve orası biraz meşakkatliydi. Zira çıkarken yağmur yağıyordu ve merdiven kolaysa da, demir tırabzan ıslandığı için tutmakta güçleşmişti.
* Müziğe trombon ile başlamasına rağmen, Miles Davis'i dinledikten sonra trompet çalmaya başlayan Enrico Rava, 1960'ların başında İtalya'da başlayan caz macerasına avangard cazla tanıştığı New York'ta devam etti. Kırk yılı aşkın müzik kariyerinde, yayımlanmış yüzden fazla albümüyle Enrico Rava, free jazz ve free avant-garde alanlarında Roswell Rudd, Charlie Haden, Bill Dixon, Carla Bley, John Abercrombie ve Pat Metheny gibi caz ustalarıyla çalıştı. Enrico Rava'nın 15 yaşından beri öğrencisi olan İtalyan caz piyanisti Stefano Bollani de Rava ile başladığı profesyonel müzik yaşamında klasik müzik ve cazdan, Brezilya müziği ve pop-rock'a kadar birçok farklı türde çalıştı.
** Fotoğraflar, Uluslararası Istanbul Caz Festivali'nin resmi Facebook sayfasından alınmıştır: http://www.facebook.com/home.php#!/istanbulcazfestivali?ref=ts; 10 Temmuz 2010.
* Müziğe trombon ile başlamasına rağmen, Miles Davis'i dinledikten sonra trompet çalmaya başlayan Enrico Rava, 1960'ların başında İtalya'da başlayan caz macerasına avangard cazla tanıştığı New York'ta devam etti. Kırk yılı aşkın müzik kariyerinde, yayımlanmış yüzden fazla albümüyle Enrico Rava, free jazz ve free avant-garde alanlarında Roswell Rudd, Charlie Haden, Bill Dixon, Carla Bley, John Abercrombie ve Pat Metheny gibi caz ustalarıyla çalıştı. Enrico Rava'nın 15 yaşından beri öğrencisi olan İtalyan caz piyanisti Stefano Bollani de Rava ile başladığı profesyonel müzik yaşamında klasik müzik ve cazdan, Brezilya müziği ve pop-rock'a kadar birçok farklı türde çalıştı.
Comments
Post a Comment