Emily..

Tabii ki 18. yüzyıl dönem filmleri deyince bu film benim için kendisini ilk gördüğümden beri kesinlikle izlenmeliler listesinde yer alıyordu. Biraz fazlasıyla aslında gecikmeli olarak izliyorum çünkü kendisi geçtiğimiz yılın FilmEkimi kapsamında gösterilmişti. Neyse sonuç itibari ile izledim ve kendisini tabii ki çok beğendim. Zaten yazar Emily Brontë’nin hayatının kısa bir döneminin kurgusal düzlemde aktarımı şeklinde bir öyküye sahip. 

Ve tüm karakterlerin kendine cuk oturan sanatçılar tarafından harika bir şekilde oynandığını düşünüyorum. Kurgusal öykü de bu bağlamda o hüznünü bence şahane bir şekilde bize aktarıyor. Tabii bu bağlamda dilerim gerçekten gerçekle hiçbir bağlantısı yoktur. Zira içime oturur. Yazarlık, ilk aşk, -bazı anlarda ürkütücü de olsa- dönemin müzikleri ve bütün kasvetli havasına rağmen o dönemin atmosferi benzer filmlere dair sevdiğiniz noktalardan ise kesinlikle öneriyorum. 

Meraklısına: Yine benzer şeylerden hoşlanıyorsanız, yıllar önce buradan da yazdığım ve aşırı beğendiğim, bu sefer de bir şairin gerçek yaşamına ait Parlak Yıldız’ı da izlemenizi şiddetle tavsiye ederim. 




Comments

Popular Posts