Armageddon Time..

Geçtiğimiz İstanbul Filmekimi listesinde yer alan bir film olduğu için ve zaten halihazırda oyuncularından Anthony Hopkins ile Anne Hathaway’i sevdiğimden, görür görmez izledim. Ancak son dönemde hem Hayli Duyarlı Kişi (Highly Sensitive Person -HSP-) kavramını yeni keşfetmiş hem de kendisinin de bir HSP olduğunun bilincine varmış biri olarak seyrettim. Ve son dönemde izlediğim o kadar HSP’li yapımından sonra da benim için bir tık etkileyici oldu bu film. 

Bir kere öncelikle belki de bu kavramı artık bildiğim için filmdeki neredeyse tüm karakterlerin birer HSP olduklarını görmek çok etkileyiciydi. Dolayısıyla yaşadıkları sorunlar kapsamında öyle bir kişiliğe sahip oldukları için bu kadar etkileyici olduğu için de, ben bir HSP izleyicisi olarak etkilendim çünkü direk bana yansıttılar oyunculuklarıyla.

1980 nerede geçen, biri beyaz biri siyah iki (muhtemelen) ortaokul arkadaşının; gerek kendi bireysel dünyalarında, gerek toplumsal bazda yaşanan olaylardan etkilenmelerinin gündelik hayatlarına yansımaları üzerinden ilerleyen bir film. Oldukça sorgulayıcı ve düşündürücü olduğunu düşünüyorum tüm sadeliğini, yalınlığı içinde. Çünkü böyle büyük harfli olmayan olaylar söz konusu olsa da, etkileri büyük harfli bir Travma şeklinde vuku bulabiliyor. Bu da bende hüzün yarattı.

Sonuç itibari ile iyi bir film olduğunu düşünüyorum. Ancak çocuklarla ilgili özellikle, hassasiyetiniz varsa, izleme kararı sizin olsun derim.

Comments

Popular Posts