The Danish Girl..

Her şeyden önce hemen söylemem gereken bir nokta var ki; kesinlikle kostüm Oscar'ını almalı! Öyle ki, şatafatlı ve abartılı kostümler olmamasına rağmen öyle kumaşlar, öyle desenler, öyle aksesuarlar, öyle detaylar var ki resmen gözlerimi alamadım. O kadar beğendim. Hepsi birbirinden güzel, birbirinden estetik. Al, koy karşına, tablo niyetine izle. O kadar iyi yani.
Filme gelince; adam harbiden çok iyi oynamış. Ben bile izleyene kadar afişteki kadının, o adam olduğunu anlamadım! O kadar diyim. Bir aktör, geçen sene S. Hawking'te nasıl resmen Hawking olduysa bu sefer de resmen Danish Girl olmuş! Nasıl böyle dönüşebiliyor inanılmaz bir şey. Helal diyorum başka bir şey demiyorum.
Eğer geçen sene almasaydı ve bu sene Leo amca da bayağı iyi olmasaydı bence yine almayı sonuna kadar hak ediyor.
Konusu açısından da; tam da Caitlyn Jenner döneminde yapılmış bir yapım olması, pek bir manidar. Ancak kesinlikle karşı değilim. Hazır böyle olumlu bir ivme yakalanmışken toplumsal zihniyeti pozitife çevirmek için iyi bir hareket, kanımca. Zira bu filmde adamın yaşadıkları çok acı, çok hüzünlü :(
Karısı ise kesinlikle tüm övgüyü hak ediyor. Ona da koca bir helal! Zira çok ama çoook zor bir tolerans gösteriyor. Resmen inanılmaz. Böylesine acı bir durumu, kendini hiçe sayıp göz ardı edip yardımın dibine dayandırması takdire şayan.
Zaten dönem filmi sevenseniz (evet evet yine mi dönem filmi jaleee seslerinizi duyuyorum ancak yapcak bişi yok, seviyom :) ) izlersiniz, yok değilseniz de oyunculuk için, o da olmadı moda-estetik düşkünü iseniz de kesinnnnn izleyin derim ;)

Popular Posts