Fındıkkıran 2023..

Bu sene Fındıkkıran’ı izlemek, şahane bir tesadüf eseri, (yeni öğrendiğim üzere) dün 75. yaşını kutlayan devlet balesinin doğum gününün hemen ertesi gününe kısmet oldu. Böylece Clara fındıkkıranına, Fındıkkıran (geçen seneki durumundan sonra!) orkestrasına ve ben de canım İZDOB’uma kavuşmuş oldum. Öyle ki, geçmiş paylaşımlarımdan anlayacağınız üzere, isimlerini öğrendiklerim, daha çok izleme şansına sahip olduklarım olduğu için, bu minvalde artık daha aşinayım onlara ve onları, 5. Uluslararası Efes Opera ve Bale Festivali sonrası yeniden bir kez daha İzmir sahnesinde izlemek harikaydı.

Yalnız Fındıkkıran’ı en son izlediğimden beri bence İZDOB’um performans açısından oldukça seviye atlamış. Carmen ve Notre Dame’ın Kamburu’ndan sonra çıtalarını öyle yukarıya taşımışlar ki, artık bu oyunun yani bir anlamda Fındıkkıran koreografisinin onlar için hafif kaldığı kanısındayım (Hareketsiz pozlarda dahi ellerinin sabit duruşunun mükemmeliği). Çünkü nedense bu seferki izleyişimde bir yavaşlık sezdim. Şöyle ki, aslında çok daha hızlı ve tempolu oynama arzusunda iken kendilerini yavaşlatıyorlarmış hissiyatına kapıldım. Belki bunda cast içindeki eşleştirmelerin, daha önce izlediklerimden farklı konumlandırılmış olmasının da etkisi vardır ancak onu o kadar bilemiyorum. Zira ne kadar üstün bir performans ortaya koyabildiklerini çokça gördüğümden, bu oyunun onlar için gerçekten de artık hafif kaldığı kanaatindeyim.

O yüzden sahneye yeni konulacak eserleri izlemek için daha da bir sabırsızlandığımı itiraf etmeliyim. Bakalım bizi hangi muhteşemlikleri ile karşılayacaklar.

Meraklısına: Görsellerde de görebileceğiniz bir kurmalı bebek vardı Fındıkkıran’da. Ve bana feci şekilde Copellià balesini hatırlattı. Pandemi döneminde T.C. Kültür, Sanat ve Turizm Bakanlığı’nın YouTube hesabı üzerinden izlemiş ve bayılmıştım. Dilerim bir gün İZDOB versiyonunu da görürüz. Bunu da bu vesileyle buradan hayal etmiş olayım.

* Tüm fotoğrafları, imleciniz resmin üzerindeyken sağ klikle yeni pencerede tek başına açarsanız, görseldeki yazıları çok daha büyük okuyabilirsiniz.











Comments

Popular Posts