Freed / E. L. James..

Şok bir kitap biliyorum :) ancak o kadar kalın beş tane kitabını okuduktan sonra serinin sonuncu kitabını da okumak durumunda kaldım. Zira iflah olmaz bir tamamlayıcılık söz konusu bünyede :). İyi de oldu böylece kitaplık raflarında kocaman bir yer açılmış oldu. Zira bir daha okumam diyerek, verecekler arasına alındı, koskoca Grinin 50 Tonu serisi. 

Kitaba gelecek olursam diğerleri gibi eğlenceliydi. Hatta çok enteresan bir şekilde (belki de aradan son kitaptan beri çok uzun bir zaman geçtiği için) birçok şeyi tam anlamadığımı ve/veya hatırlamadığımı görmüş oldum. Yani mesela Christian’ın diğer kardeşlerinin de evlatlık alındığını hiç kafama yazmamışım, o şaşırttı beni. Ayrıca serinin üçüncü fazı kapsamında, Ana’nın babasının kaza geçirdiği bölüm de hiç kafamda yer almamış /kalmamış. Bunları hatırlamak iyi oldu çünkü; Ana’nın ağzından yazılmış olan o esas üçüncü kitabı okuduğum için, bunu (itiraf etmeliyim ki) hep atlayarak geçtim. O yüzden bu hatırlamadığım yerler, bu kitapta okuduğum kısımlar oldu sadece diyebilirim. :)

Bir de tabii ki Christian’ın kendi kafasından geçirdiği ve Ana’ya anlatmadıklarının yanı sıra psikoloğu ile gerçekleştirdiği görüşmeler, okuduğum diğer kısımlar arasında yer aldı :). Ki nitekim artık üçüncü evreyi, özellikle de kendi ağzından okuyunca çok büyük bir travmanın arka planda yer aldığı bir karakter olduğunu iyice anlıyorsunuz Bay Grey’in. Dolayısıyla psikoloğuyla konuşmalarının uzun uzun eklenmesi çok yerinde olmuş çünkü aksi halde (kanımca) feci bir durum söz konusu, özellikle de Ana’nın tarafından olaya yaklaşılacak olursa diye düşünüyorum.

Bir de, aklımda yine kaldığı kadarıyla, hikâyemizin son düğümüne dair her şey açıklanmamıştı yani Spoiler vermeden nasıl ifade edeceğimi bilmiyorum :/ En iyisi buraya bir parantez açayım: 

SPOILER

[Yani hamile kaldığını öğreniyorduk ancak Allah’tan bu kitapta çocuğun doğumundan sonraki zaman dilimine dair de küçük bir bölüm yer alıyor ki, kitap zaten o bölümle nihayete eriyor ve dolayısıyla da koca Grey serisi. Dolayısıyla onu da okumak yani yeni bir şey okumak iyi oldu. ] BİTTİ

Dediğim gibi aksi halde, sekiz yüze yakın bu kitap bitmez bu kadar kısa sürede, çünkü bayağı bir yeri atladım, dediğim gibi öbür kitaptan bildiğim için. 

Diğerleri kadar eğlenerek okuduğumu da söyleyemeyeceğim. Belki bu, son kitabı okuduktan beri ilgi alanlarım ve kendim açısından bayağı bir durum farklılaştığı için böyle olmuş olabilir (ki muhtemelen değil kesinlikle öyle). Ancak yine de sonuçta bu kadar yıl okuduğumuz bir çiftin yaşamına yeniden bir göz gezdirmek güzel oldu.

Meraklısına 1: Serinin tüm kitaplarına dair postlarım için ise tam buraya tık tık..

Meraklısına 1: Serinin ilk filmine dair postum için buraya tık tık ve ikinci filmi için de buraya tık tık..

Comments

Popular Posts