Bornova Kültür ve Sanat Merkezi.. büyük salon..

Şaka gibi ancak inanamıyorum. Yıllar yıllar sonra yeniden operaya gidebilmiş olduğumunun şaşkınlığını yaşıyorum. Hem de bizim muhitte! Harbiden şaka gibi. ‘Şimdilik’ caanım Elhamra’ya gidemediğim için orada da gösterilen opera ve bale etkinlikleri, bilenlerin bildiği üzere, artık yeni açılan (hatta henüz resmi açılışı yapılmamış olan) Bornova Kültür ve Sanat Merkezi'nde de bizle (en azından benimle) buluşmaya başladı. Ne de iyi oldu. Şahane oldu hatta.
Ve sonsuz şükürler olsun ki, resmen İtalya’dan beri ilk kez bir operaya gittim! Hem de nasıl bir tesadüf ki İtalyan operasına!: Cavalleria Rusticana ve I Pagliacci.
İkisi de inanılmaz güzeldi. Kaçırmış olsaydım çok üzülürdüm. Özellikle ikincisi bir harikaydı. Onda da kostümün ve başroldeki aktörün muhteşem performansı var sanırım. Ancak iki opera da çok mu çok etkileyiciydi.
Yepyeni etkinlik mekânımıza gelecek olursam ise farkındalık bağlamında birkaç noktadan bahsetmezsem içimde kalır:
  • Dediğim gibi yeni bir bina ancak tam da bu noktada hayıflanıyorum çünkü keşke o onlar için küçük ancak dikkat edenler için büyük olan nüanslara çok daha dikkat edilebilseydi, hazır sıfırdan inşa edilme şansı varken. Mesela ‘Necdet Aydın Salonu’nda niçin sadece G sırasına dümdüz girilebiliyor!? (Henüz üst katların durumunu inceleyemediğimi de not düşmüş olayım). Neden en önden bilet alabilme ve oradan izleyebilme şansı / seçeneği, inşaat yapılırken kolaya geldiği veya düşünülmek istenmediği için, elimizden alınır anlayamıyorum.. Kaldı ki minik bir rampa yapmanın bu kadar zor olacağına hiç inanmıyorum. + Çok fazla opera-bale binası görmedim ancak Elhamra ve Teatro Civico-Vercelli yüz yıla yakın bir geçmişe sahip iken alt katlarındaki tüm sıraları herkese uygun şekildeyse ve ana giriş ile tüm girişleri dümdüz yapılabilmişse, 2018/19 doğumlu bir binanın bu “özelliğe” sahip olmaması çok “manidar”  Hem de üç büyük şehirlerden birinde, büyük bir ilçenin göbeğinde yapılan bir bina! Ah bana bi danışacaklardı öyle ince detayları derdim ki;
  • Ancak binanın ana girişi, salonların tüm girişlerinin dümdüz ve çok rahat olması;
  • Bina içindeki rampaların çok iyi olması;
  • Üst katlara asansör olması;
  • Tüm çalışanların inanılmaz yardımcı ve çok güler yüzlü olması 100x10.
  • Bunun dışında da, sahnenin altının keşke orkestrayı görebilecek şekilde (öne yakın sıralarda) olmasını dilerdim. Zira orayı görmeyi sevenlerdenim :)
  • Bir de barok sever olarak, opera-bale binalarına öyle detayları deli sevdiğim için gözüm çok aradı benzer oymaları.  Konsepte çok uyardı. O kadar modern modern pek benlik değil.
Sonuç derseniz; orta okulda zorunlu bir ödev sayesinde tanışıp aşık olduğum opera-bale etkinliklerine beni yeniden kavuşturan Bornova Kültür ve Sanat Merkezi'ne ne kadar şükretsem ve teşekkür etsem az.

Comments

Popular Posts