Senin Yolun Hangisi? / Bahar Eriş..

Hepimizin aslında bir noktada en büyük hayat gayesi, kendi yolunuzu bulmak ve bu yolda güvenle, sağlıkla, huzurla ilerlemektir. Ancak yine hepimizin ara ara kendimize sorduğu soru da aslında hayat amacımızın ne olduğudur. İşte tam bu noktada ‘Senin Yolun Hangisi?’ çok mu çok iyi bir rehber kitap olarak yer alıyor. 

Sevgili Dr. Bahar Eriş’in tüm akademik geçmişi perspektifinde, inanılmaz geniş bir kaynak kullanımıyla, kendi başımıza belki de asla ulaşamayacağımız veya ulaşsak bile o birikimi sağlamanın oldukça büyük bir zaman alacağı bir külliyatı, bu kitabıyla bize sunuveriyor. Ve bu sunuşu; daha önceki kitaplarının da benim için en kıymetli olan özelliklerinden biri olarak, hepimizin anlayabileceği, kolaylıkla kavrayabileceği ve hayatımızda uygulayabileceğimiz yöntemleri de eklemeyi ihmal etmeden yapıyor.

Fakat hemen burada bir parantez açmak isterim ki, daha doğrusu şöyle bir tavsiyede bulunmak isterim ki; kesinlikle hızlı okumadan, tüm verdiği soruların üstünden geçerek, dura dura, kendi kendinize de olsa hepsini cevaplayarak ilerleyin. Kendi adıma çok keyifli bir okuma serüveni içinde, yavaş yavaş ve her bir bölümün sonunda duraksayıp üzerinde konuşarak okuyabilme şansım olduğu için çok müteşekkirim. Çünkü gerçekten de öyle yaparak sindire sindire okumuş olmak benim için inanılmaz faydalı oldu. 

Özellikle çocukları olan ebeveynlerin bir an önce okumaları gerektiğini düşündüğüm ve aslında bir anlamda onların alanına giren konulardan yola çıkmış olsa da, gençlerin ve hatta şu an lise çağında olup üniversitede nasıl bir yol izleyeceğini henüz bilememe telaşında olanların okumasının onlar adına çok değerli olacağına inanıyorum. Hatta şahsen, liseye yeni başlayan yeğenimin okumasını, hiç olmadı aklımda onun adına tuttuklarımı, ona bir an önce aktarmayı öylesine istedim ki. 

Ve tabii ki biz yetişkinlerin, hangi yaşta olursak olalım, okuyabileceğimiz çok değerli bir yol haritası ‘Senin Yolun Hangisi?’. Kaldı ki 42. yaşına yeni girmiş biri olarak, henüz kendimi gerçekleştirme basamağına ulaşmadığım kanısındayım. Bu bağlamda da kitabın bana kattıkları ve sordurduğu sorular çerçevesinde; hem nerede olduğumu yani bir anlamda bulunduğum koordinatları görmüş olduğumu, hem de o düzlemden yola çıkarak hangi yola gideceğim noktasında zihnimde birçok yeni açılımın yolunun açıldığını rahatlıkla söylemeliyim. Bu nedenle de bu kitapla bana kattıkları için sevgili Bahar Eriş’e kucak dolusu teşekkürlerimi sunmak isterim.

Kitaplara dair blog yazılarımın sonuna, ara ara bir dilek koymayı ve sonra da bunların gerçekleştiğini görmeyi çok sevdiğimi artık biliyor, Jale’nin Âlemi sâkinleri. O yüzden bu kitap için de şöyle bir dilekte bulunmak isterim: Dilerim Bahar Eriş’in bir sonraki kitabını okuduğumda, hangi yolun benim yolum olduğunu bilmiş olurum.  Dolayısıyla tabii ki şunu da söylemeliyim ki; neşeyle, kolaylıkla, sağlıkla, huzurla, sevgiyle, güzellikle ve coşkuyla o yolu bulmaya ve o yola çıkmaya niyet ediyorum.

Son olarak, evet tabii ki siz de eğer yolunuzu bulma gayretinde olanlardansanız benim gibi, bu kitabı şiddetle öneriyorum ve Bahar Eriş’in okuduğum diğer iki kitabına dair yazılarımı da şuracığa iliştiriyorum.

Korkmasaydın Ne Yapardın? / Bahar Eriş..

Şimdi Değilse Ne Zaman? / Bahar Eriş..

  • Yaptığımız işi bir gemi gibi düşünelim. "Bu gemiyi başarıyla yürütebiliyorum" (yetkinlik), "Bu geminin dümeni bende" (kontrol/otonomi) ve "Bu gemiyle ulaşacağım bir varış noktam var (anlam, ilişki) duygusu: Bunlar motivasyonu sürdürülebilir kılıyor. Kendini gerçekleştiren insanlar, "Bu işi ustalıkla yapıyorum, kontrol bende ve dünyaya bir katkı sağlıyorum" diyebilenler. [s. 81]
  • Karmaşık organizasyonlara uyum sağlayabilmek, birinin rehberliği olmadan hareket edebilmek, strese dayanabilmek, gerektiği anda karar alabilmek, bilinmeyenle baş edebilmek çağımıza damgasını vuran temel karakter özellikleri. [s. 243]


Comments

Popular Posts