Yes, Please / Amy Poehler..

Tam da beklediğim gibi popüler bir kitabın, popüler sonu oldu. Öyle ki tamamen ticari amaçlarla yazılmış olduğu çok belli. Oysa ki benim, ilk çıktığı dönemde yazılan yorumlar bağlamında endindiğim intibam komik, keyifli ve oradan buradan kısa kısa hayata dair tavsiye-yorum-anekdot karışımı derleme tipi bir kitap idi. Ancak ne yazık ki kendi açımdan öyle çıkmadı. Bu da sanırım bir Amerikalı olmamamdan kaynaklandı! Çünkü dışardan birinin bilmesi zor olan, öyle çok dünya ünlü olmadığı için tanınırlığı ABD çaplı kana sanatçılardan, stand-up yapanlardan bahsediyordu. İkinci olaraksa, benim sadece ismi bazında tanıdım SNL programının baş rollerinden biri olması bağlamında hep o programın klasikleştiği söylenen bölümlerine atıfta bulunulması oldu. Kısacası olaylara feci Fransız kaldım :) 
Tüm bunların dışında kendisinin, kişisel bir özür dileği (bilmeden parodi ettikleri bir olayın, yaşayan bir engellinin hayatına olan etkisi) durumu anlattı bölüm, teknolojilerin hayatımızda yarattığı durumlara getirdiği komik bakış akışı ve zaman yolculuğu konseptine dair çok yerinde bir tespit olarak bulduğum yorumları şeklinde sıralayabileceğim bölümler, benim için en keyifli yerlerdi.
Onun dışında benlik bir konuya, bilmediğim için olayları anlattığı için sahip bir kitap çıkmadı. Ancak hap gibi, popüler bir kitap okumak isterseniz az eğlenebilirsiniz gibi geliyor. Yok Amy’nin ve SNL’nin sıkı bir takipçisi/hayranı iseniz işte o zaman çok seversiniz bence. Haydi benden söylemesi ;)