Wildlife..

Öncelikle teessüflerimi Cinemaximum’a ileterek başlayım. Filmi sadece 19.30 ve 21.30 seanslarına koydukları yetmiyormuş gibi bir de sadece bir hafta vizyonda tutmalarına eseflerimi sunuyorum. Pes yani pes..Neyse ki bendeniz bu eseflerle vahvahlanırken, gösterimden kalktığı günün akşamı malum yerlere düştü de izleyebildik. Tam zalimin zulmü olayı sizin anlayacağınız :)
Filme geçecek olursam da sanırım tek bir cümle ile ifade etmekte zorlanabilirim. Şöyle ki, öncelikle evet çok şey bekliyordum, çok farklı olur diye düşünüyordum ve o şekilde bulamadım ancak bulduğum da kötü bir şey değildi. Bir kere konu bir anda pat diye yön değiştirdi, hani film oynuyormuş da ben geçerken salona girip izlemeye o yakaladığım yerden başlamışım gibi bir his verdi. Ayrıca bittiğinde hissettiğim bazı eksik yanlar, cevapsız sorular durumu da jenerikte bir kitap uyarlaması olduğunu öğrenmemle netleşti. Ancak yine de öyle çok muallakta kalan bir senaryo olmamış kanımca. Zira o hissiyatı yaşatan nice uyarlamalar izledik vesselam. Dolayısıyla bu iyilerdendi. Öyle ki mesela kadının ve erkeğin nasıl o psikolojiye geldiklerinin detayını (yani salona girmeden önceki bölümü muhtemelen :) ) bilmeyi ve akabinde de kitabı alıp okumayı arzu ettim. Aynı şekilde çocuğa olan yaklaşımları da çok değişikti. Onun da altında yatanları öğrenme isteği duydum.
Bir de film son yarım saatine değin böyle sakin sakin izletirken birden kafanıza öyle sorular fırlatıyor ki. Daha doğrusu paso ‘sen olsan ne yapardın, bu yapılan doğru mu sence, doğru ne peki?’ vb sorularla öyle bir kendinizi ve durumu sorgulamanıza teşvik ediyor ki bir anda ekranın karşısında öööle yayılmışken dikeliyor ve durun ya neler oluyor, dur ben de bi düşüneyim oluyorsunuz. En azından bana öyle oldu :) Dolayısıyla inanılmaz pastoral bir ekranda, inanılmaz sakin bir film bunu nasıl yaptırıyor diye de düşünmeden edemiyorsunuz. E bu da yönetmenin ve senaristin başarısı olsa gerek. Sonuç itibariyle ‘ay yok bu olmamış galiba’dan ‘ay ben beğendim galiba bu filmi, iyiydi baya’ya evriliveriyorsunuz vesselam :) Hadi siz de bakın da konuşalım millet :)

Comments

Popular Posts