Elemental..

Ne zamandır seyrettim en keyifli animasyonlardan biri oldu. Aynı yıllar önce hepimizi çok etkileyen diğer Pixar yapımı Inside Out’ta olduğu gibi bunda da duygular üzerinden ilerleniyor; temel olarak ateş ve su ile sembolize edilen haletiruhiyemiz başrolde. Bu kadar renkli, keyifli ve kendinizi iyi hissetmenize sebep olan bir sakinlikte ilerliyor ki, bu bağlamda o aşkı (tabii ki de aşk söz konusu) çok sevdim. Hem de bu öyle bir aşk ki Jung’un çok güzel ifade ettiği 

“İki kişiliğin karşılaşması iki kimyasal maddenin birbirine teması gibidir. Bir tepkime olursa ikisi de kılık değiştirir.” 

anlatımının resimlenmiş hâli diyeyim siz anlayın :-)

Ayrıca aslında detayına bakıldığında karakterlerin sergiledikleri psikolojik durumlar da çok güzel irdelenebilecek birer alt yapıya sahip. 

SPOILER

Kızımızın zenginliği yüzünden oğlana çıkıştığı yer mesela. Çocuğun o noktada muhtemelen bir travması ya da yarası bulunmadığı için hiç üzerine alınmayıp sakinliğini koruması ve bunu bir kavga malzemesi haline getirmemesi çok hoşuma gitti. 

Diğer taraftan kendisini olduğu gibi kızı da olduğu haliyle kabul etmesini gördüğümüz çokça detay var ki, beni sanırım (kızım sana söylüyorum gelinim sen anla minvalinde, kendi üstüme alındığım için) en çok etkileyen oralar oldu. Mesela ateş olarak havuzlu yeri geçemeyeceği için o daha demeden ona bir geçiş yolu hazırlaması beni dağıttı desem, benim haritamdaki su bazını anlarsınız sanırım :-) 

SPOILER BİTTİ

Neyse sonuç itibari ile farklı açılardan bakarak spiritüel olarak da yaklaşabileceğiniz ama çocuklar için de öğretici olacağını düşündüğüm çok keyifli bir animasyon. Severek izleyeceğinize eminim.

Comments

Popular Posts