Sınırsız Güç / Anthony Robbins..

Evet biraz geç de olsa, Amerika’yı yeniden keşfediyor da olsam :) neredeyse ilk basım tarihinden 30 yıl sonra Sınırsız Güç kitabını okudum. Ve bu vesileyle de yazarın, sonunda ilk kez bir kitabını okumuş oldum.

Geçtiğimiz aylarda katıldığım ‘Niyet ve Tezahür Kodları Atölyesi’ kapsamındaki  okuma önerisi kitapları buradan da yazmıştım daha önce. Bu da onlardan biri idi. Diğer yazdığım kitaplar için vuku bulduğu gibi bunu okuma sıram da yine olabilecek en iyi şekilde gerçekleşti ve diğerlerinin ardından atölyenin okuduğum son ödev kitabı oldu. Zira öncesinde okuduklarımın hepsini arka planına alarak inanılmaz derecede fazla sayıda uygulama tekniğini sunan bir kitap, Sınırsız Güç. 

Öyle ki, zaten dediğim gibi 1991 yılında ilk kez İngilizcesi basılmış ve ardından beş yıl sonra da Türkçeye çevrilmiş. Ben de ancak 30. yılında, ilgili atölye vesilesiyle okuyabildim. Ve gördüm ki, birçoğumuz içinde geçerli olduğuna inandığım üzere, bir şekilde hepimizin kulağına çalınan pek çok ifadenin ve uygulama yönteminin aslında referans kaynağı bu kitap imiş. ‘Bunu duymuştum’, ‘bunu uyguluyorum aslında’ vb. diyip de bildiğim ve bir şekilde aslında hayatıma yerleştirdiğim birçok şeyin altında, yazarın imzasının bulunduğunu kitabı okuyarak öğrenmiş oldum. 

Kitabı dair diyebileceğim tek olumsuz durum ise, aslında yazara ve içindekilere ilişkin değil, basımına ilişkin. Şöyle ki; tüm kitap boyunca çevirisinin tam da olması gerektiği şekliyle olmadığı hissiyatındaydım. Bir türlü bence tam dilimizde ifade etmiyor, terimlerin karşılıklarını. O yüzden de bi üzerinden geçilmesi ve artık gündelik kullanıma girmiş şekilleri ile güncellenmesi gerektiği kanısındayım.

Diğer taraftan da dediğim gibi kitabın içerisinde pek çok teknik var ancak bunlar paragrafın içerisinde düz yazı halinde verilmiş. Hele ki benim gibi her şeyi kategorize eden, ayıran, maddeleştiren ya da numaralandırılan ve bu şekilde öğrenme pratiği olan biri iseniz işte kitap o noktada önünüze koca bir yığın halinde tüm bilgiyi/veriyi sunar şekilde kurgulanmış. Bunu üzülerek söylüyorum. Çünkü kendi adıma öyle oldu. Elimde kalem her yeri işaretleyerek, kendi çapımda bir kitap üzerinde okurken yapabileceğim maksimum seviyede kategorileştirdim ancak çok da başarılı olduğumu söyleyemeyeceğim. 

Tekrardan zaten kitabın en baştan bir kez daha okunması gerekli, hatta birkaç kez okuması gereken bir kitap olduğu aşikar. Ancak yeni okumalarda, sadece kalemin değil, bir defterin de yanımda olması gerektiği net. Benim aktarılanları deftere, kendi içinde maddeleştirerek geçirmem lazım ne yazık ki. Çünkü diğer türlü, en azından benim kafama öyle girmiyor. Zira bir uygulama kitabı olduğu için de tüm verileri hakkıyla önüme sermem ve sıralamam gerektiği kanısındayım. İşte tüm bunlar yapılarak ve ilgili uygulamalar hayata geçirilerek, aslında hayatımızda çok büyük değişiklikler yatabileceğimize yürekten inandığım teknikleri sunan bir kitap var karşımızda. Zaten yazarı ve olayını halihazırda biliyorsanız ne demek istediğimi çok daha iyi anlıyorsunuzdur. Yok bilmiyorsanız da çok iyi bir rehber kitap her zaman dediğim gibi. Çünkü anlatamayacağım kadar fazla sayıda tekniği, bir o kadar fazla gerçek hayattan örneklerle somutlaştırarak çok güzel bir şekilde bize aktarıyor. 

Peki bu teknikler hangi konuda diye soracak olursanız?: Duygusal esnekliğimizi sağlamak adına psikolojik dayanıklılığımızı kuvvetlendirmeden tutun da, kendi değerlerimizi belirleyerek bizi tatmin edecek bir hayata kavuşmamıza; yine kendi değerlerimiz üzerinden istediğimiz hayatı ortaya koyabilmek adına maddi olanakları nasıl yaratacağınızdan, o maddi olanakları yaratmak üzere profesyonel yaşantımızda kullanabileceğimiz zihinsel yöntemlere değin; hem bireysel hem ilişkisel hem toplumsal anlamda fark yaratmak arzusunda olduğumuz tüm alanlara dair teknikler diyerek özetleyebilirim sanırım.

O yüzden bu tür pratikleri özellikle seviyorsanız ve kendinize bir yol gösterecek uygulamalar kitabı arıyorsanız mutlaka elinize almanız gerektiğini rahatlıkla söyleyebilirim.

  • Yapabileceğine inanmak, kendi kendini gerçekleştiren bir kehanettir. [s. 84]
  • En önemlisi dünyaya ve bilinçaltınıza, gerekenden fazlasına sahip olduğunuzu söylemektir. [s. 381]

Comments

Popular Posts