Rewired..

Çok çok gecikmeli olarak, üzerinden iki seneden fazla geçmiş bir şekilde, Dr. Joe Dispenza’nın 13 bölümlük GAIA platformu için çekilen yapımı Rewired serisinden bahsetmek istiyorum. Aslında vakti zamanında aysetolga.com için yaptığım bir listelememde, tabii ki ilk sıradan girerek kendisinden bahsetmiştim ancak burada da bulunsun dedim :)

Dr. Dispenza’yı tanıyorsanız bu seriyi izlemenizi kesinlikle öneririm. Yok eğer tanımıyorsanız da, ilgili konulara yakın hissetmeniz hâlinde yine mutlaka bakmanızı öneririm. Çünkü beden, zihin ve ruh üçlüsünün bağlantısını, bilimsel kanıtlar göstererek, hem kendi gerçekleştirdiği hem de diğer bilim insanlarınca ortaya konmuş araştırmalar çerçevesinde somut bir şekilde ortaya koyarak ve fakat en önemlisi her şeyi olabildiğince sade, anlaşılır, akılda kalıcı uygulana bilir bir formatta bizlere aktarıyor. Çünki işin içine ne yazıkki aslında hepimizin okullarda olabildiğince almış bir şekilde sindirerek bilmemiz gereken vücut sisteminin çalışması prensipleri, sinir hücreleri, beyin, enzimler ve benzeri Bir çok olgu kavram işin içine girince tabi rica ise işin içinden çıkamıyabiliyoruz çünkü anlamamız zorlaşabiliyor. İşte tam bu noktada böylesi anlaşılır ve sade anlatımlara büyük ihtiyaç olursa olduğu kanısındayım. Bu bağlamda Dispenza bu boşluğu çok güzel dolduruyor, sorularınıza yanıt oluyor. Zaten kendisini 100 yıl önce biz ne biliyoruz ki belgeselinde fark etmemin, hatta kanımca hepimizin fark etmesinin ve birkaç sene önce Heal belgeseliyle yeniden hayatımıza dokunmaya başlamasının en önemli nedeni de bu anlaşılabilir olma niteliği.

Diğer yandan anlatım dilinin sadeliği yani bilim insanı olmayanlarca da algılanabilir olmasına Rewired serisi kapsamında bir de oldukça anlaşılır görsel sunum şekillerini eklenmiş olmazsa anlaşılabilirliği oldukça pekiştiriyor. Gerek tablolar, şemalar, grafikler, gerekse de görsel canlandırmalar eşliğinde oldukça zenginleşmiş bir formatta bilgilerin bize sunulmasının oldukça faydalı olduğunu ve böylece de seriyi izlenilebilir kıldığını düşünüyorum. Tabi geçmiş zamanlarda da benzer belgesel tarzı anlatım videolarına denk gelmişsinizdir ki ben de geldim. Ancak prodüksiyonun muhtemelen Dispenza bağlamında yüksek olması, yayınlandığı platformun da buna imkan tanıması; hem de artık teknolojinin gözle görülmeyen olguları bir şekilde görünür kılacak seviyede görsellikler sunabilme açısından artık iyice ilerlemiş olmasının da bunda etkisi olduğu aşikardır. Ancak tabii ki sonuç itibari ile tüm bunları bir araya getirmekte ayrı bir meziyet ve gereklilik.

Meraklısına: 

Bölüm listesi:

Bölüm 1- Beyninize Giriş (Introduction to Your Brain)

Bölüm 2 -Değişim Nedir? (What Is Change?)

3. Bölüm - Gizemli Meditasyon (Demystifying Meditation)

4. Bölüm - Hayatta Kalma ve Yaratılış (Survival vs. Creation)

5. Bölüm - Beyin Dalgalarınızı Değiştirmek (Changing Your Brainwaves)

6. Bölüm - Genlerinizi Yeniden Programlamak (Reprogramming Your Genes)

7. Bölüm - Hizalanmanın İyileştirici Gücü (Healing Power of Alignment)

8. Bölüm - Kuantum Tutarlılığı İnşa Etmek (Building Quantum Coherence)

9. Bölüm - Alanla Bir Yaratım (Creating with the Field)

10. Bölüm - Epifiz Bezi ve Kuantum Alanı (Pineal Gland & the Quantum Field)

11. Bölüm - Aşkınlık ve Epifiz (Transcendence & the Pineal)

12. Bölüm - Zaman-Uzaya Geçiş (Shifting into Time-Space)

13. Bölüm - Enerji Merkezlerinin Kutsaması (Blessing of the Energy Centers)

Comments

Popular Posts