A Moment To Remember.. // Nae Meorisokui Jiwoogae..

Üniversite döneminde bir ara feci Uzak Doğu filmlerine takmıştım. Özellikle Güney Kore filmlerine. Dram, korku, aşk... arka arkaya izliyor ve hepsinin birbirinden fazla beğeniyordum. Nasıl güzel, nasıl deli, nasıl orijinal filmler seyrettim anlatamam. Halen hepsini birçok kez hatırlıyor ve hayranlık besliyorum. Birçok filmi hep onlarla kıyaslarken kendimi yakalıyorum ve halen hep o filmlerin yenilere yüz bastığını şaşırarak tecrübe ediyorum. Keşke o dönem de blog denen mefhum olaydı da yazaydım..
İşte bu hislere eşlik eden 8 imdb puanı, altında yazan iyi yorumlar ve farklı bir film izleme arzusuyla gecemin seçimi bu film oldu ancak ne yazık ki yukarıda söylediklerimin hiçbiri karşılanmadı!
Tabii bu çok kötü bir film demek değil ve siz zaten o eski filmleri izlemediyseniz kıyaslayacak bir çıtanız da olmayacağı için daha bi beğenebilirsiniz.
Ancak kıyaslamam dışında beni memnun eden ve etmeyen (x2) başka üç ayrı niteliğini söylemeden geçemeyeceğim.
Öncelikle artık bu unutkanlık konusunda yapımların birbirlerini kopyalaması çok yanlış. Ay bir de filmler az gelmiş gibi olay, Poyraz Karayel ile dizi sektörüne de sızdı ya pes!
Sevdiğim iki yana gelince ise: öncelikle adamın yani babanın bağışlayıcı tavrı ve ailenin yaklaşımı inanılmaz. Keşke bizde de ve dünyada da çok olsa bu durumlar. Helal diyorum.. Affet üzerine olan sözler ve anlatılar çok ders verici..
Diğer sevdiğim yan ise tanışma sahnesi. Öyle ki onlar da çok sevmiş ki, bir anahtar öğe olarak filmin sonunda da yeniden anılıyor. Ancak gerçekten çok iyi... Çok orijinal ve bence klasik olabilecek kadar çok yaratıcı, çarpıcı, etkileyici. Sırf o sahne bile izlenmeyi hak ediyor. Ahan da yazıyorum, bizde bir yerde kullanılmazsa ben de Jale değilim! O kadar yaratıcı yani..
Sonuç mu? Vaktiniz varsa, en azından farklı bir kültürü, onun farklı aşk hikayesini, alışılmışın dışında meslek gruplarının farklı ülkelerdeki farklı durumlarının arka planda yüzümüze arzı endam edişini izlemek için bakabilirsiniz a dostlar.. ;) 

Popular Posts