bir siyasal reklam kampanyasının nelere kadir olduğunun örneği.. NO..

Öncelikle söylemek istiyorum ki filmin şöyle güzel, süper görüntülü HD versiyonunu arayıp durmayın benim gibi, zira bulamazsınız. Çünkü yok! Film, '¾ inch Sony U-matic magnetic tape' adlı yöntem ile çekilmiş. İzlediğinizde göreceksiniz ki birçok olay anlatılırken olaylara ilişkin çok fazla gerçek arşiv görüntüleri kullanılmış. Hem video, hem fotoğraf anlamında. Ee bu kadar eski görsel olunca, esas çekilen yerler sırıtmasın diye de tüm film sanki çok eski bir filmmiş imajında çekilmiş. Gerçekten izlerken de o istenen hava çok iyi verilmiş. Sanki yazılan tarih, vuku bulurken filme çekilmiş gibi.
Başroldeki yakışıklığı (Gael García Bernal) görür görmez anlayacağınız üzere film Şili'nin darbe ve sonrası dönemine dair. Her belgesel/film için olduğu gibi bunda da, bilginiz yok ise kalın hatlarıyla görmek adına çok iyi fikir veriyor. Zira her yerde vakti zamanında hep aynı acı şeylerin yaşandığına bir kez daha tanık oluyorsunuz.
Ayrıca filmin şöyle güzel bir yanı var; reklam sektöründe olanlar ya da reklamcılık okuyanlar için çok iyi bir örnek teşkil ediyor. Tabii ki siyasal reklam bağlamında. Gerçekten işlerin nasıl yürütüldüğü, yaratıcılık, siyaset ilişkileri adına gerçek bir örnek olay sunuluyor. Bence iletişim fakültelerinde, özellikle de reklam türleri anlatılırken izlettirilmesi gereken bir belgesel/film. Öyle ki, filme konulan No adlı siyasal kampanya sayesinde Pinochet iktidarı 1988'de sona erdi!
Meraklısına: Siyasal reklam kampanyası derken, hocamla kaleme aldığımız 'Rosser Reeves ve Temel Satış Vaadi' adlı makalede detaylandırılan ilk siyasal reklam örneğini (Temel Satış Vaadi temalı ve Rosser Reeves imzalı Eisenhower Kampanyası) unutmamak lazım [Pi– Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi, 8-30, 12-29, (Güz 2009)].

Comments