Tamam anladık Alcide, iPhone4 kullanıyo!!

Ürün yerleştirme* uygulamaların son dönem örneklerine dair en rahatsız edici anın ne yazık ki, caanım dizim True Blood'a ait olduğunu, üzülerek ifade ediyorum :( Zira yine 4. sezonun final bölümünde, gayet hazin bir diyalog içerisindeyken Sookie ile, Alcide'ın o tanıdık iPhone4 melodisi eşliğinde çalmaya başlayan cep telefonu inanılmaz rahatsız ediciydi. Zati, halihazırda, kamusal mekanlarda da sıkça duyulan ve beni her seferinde rahatsız eden, o Kızılay dağıtmış gibicesine herkesin aynısına sahip olduğu melodiyi, bu güzelim, bir anlamda kendi orta dünyasında, vampir orta dünyasında, kısacası benim adıma kendine ait, bizlerden bağımsız evreninde duymak inanılmaz irite etti beni. yani resmen yazıklar olsun onu oraya sıkıştırına. hiç mi edit aşamasında farketmedi. hadi paid ise o kadar mı çok ödedile de engel olamadılar bunun bu şekilde yayınlanmasına. hocamla ürün yerleştirme makalelerimizi kaleme alırken var olsaydı bu örnek, en kötüsü, kötünün kötüsü örneğini olarak ilk elden eklerdim, hiç duraksamadan. kurgusal ürün yerleştirmeleri bu kadar başarılı olan bir diziye hiç yakışmayan bir uygulama oldu kısacası..tabiri caizse; kör gözün parmağına ürün yerleştirme..

Ürün yerleştirme -product placement-; konulu filmlerde markalı bir ürünün -otomobil gibi- ya da ürüne ilişkin reklamın mağaza tabelası gibi- yer alması, televizyon programlarında sunucunun markalı bir ürün -içecek şişesi gibi- taşıması gibi yollarla, reklam olduğu belirtilmeden yapılan reklam olarak tanımlanmaktadır.
Tanses Gülsoy; Reklam Terimleri ve Kavramları Sözlüğü; Adam Yayınları; İstanbul; 1999; s. 411.

Comments