Majestik..

- İnanılmaz keyifli tam bir kadın eseri olan yepyeni bir İzmir devlet tiyatrosu oyunu ile karşınızdayım. Özellikle dediğim gibi eğer kadınsanız mutlaka izlemenizi öneririm. Müzikleri, dansları ve esprileri ile çok keyifli bir iki perde yaşattılar. 

- Beş temel kadın arketipi, onlara hayat verenlerle resmen kanlanıp canlanmış.

Nurten: Pelin Tozkoparan

Şebnem: Elif Özdemir


Gülistan: Şerife Ünsal Şenel


Betül: Fulya Atatoprak


Arzu: İrem Ölmez Yurdakul

- Bir kere kendimi gerçekten de eserin konu aldığı tiyatronun açılışını seyrediyormuş gibi izledim. Onun hazırlanmasından tutun sahnelerinin açılışına kadarki tüm heyecanı ve coşkuyu, oyuncularının müthiş performansları ile sonuna kadar bize izlettiren bir eserdi. 

- Kendimi son kertede konsere gelmiş gibi hissettim. Yerimin de rahatlığıyla coşkuyla şarkılara eşlik ettim ve mümkün olsa ayağa kalkıp dans da ederdim o kadar diyim.

- Orijinali İngilizce olan bir eserin* gerçekten başarıyla uyarlandığı bir temsil idi. Özellikle İzmir üzerinden inşaası ve İngiliz komedi unsurlarının bizim kültürümüze böylesine eğlenceli bir şekilde uyarlanışı çok iyiydi.[Çeviren: Nazlı Gözde Yolcu
Uyarlayan+Yöneten: Metin Arslan]

*Eserleri 40 ülkede sahnelenen ve 30 dile çevrilen Peter Quilter'ın ilk oyunu olan "Respecting Your Piers"ın (1998) yeniden çalışılmış hâli olan "Curtains Up!"tan (2009) uyarlanmış. 

Bir İngiliz sahne komedisi olan eser, 100’den fazla kez sahnelendiği İngiltere dışında Yeni Zelanda, Belçika, İspanya, İrlanda, Bulgaristan, Slovakya, Estonya ve Avustralya’da sahnelenmiştir. Ki bu, oyunun uluslararası düzeyde de kabul gördüğünün ve farklı kültürlerdeki seyircilere hitap ettiğinin önemli bir göstergesidir. 

- Sadece üç noktada takıldım. [SPOILER~ Kızın babasının yeni eşiyle samimiyeti bana aşırı geldi, yeni eşin ilkine kadınlık üzerinden saldırması rahatsız etti ve son kertede iki kadının da karşılıklı olarak birbirlerini kucaklayıcı tavrının biraz aceleci geldiğini hissettim sadece. SPOILER BİTTİ] 

- Ancak bunlar muhtemelen orijinal eserinin ait olduğu kültürle bizim kültürümüz arasındaki farklardan kaynaklanmıştır diye düşünüyorum. Ancak o temeli korumak adınada bunun bir şekilde olması gerektiği mevzubahistir kanaatindeyim. Ya da belki de sadece bana öyle geldi.

- En çok merak ettiğim şey ise acaba Sezen Aksu’nun bu eserden haberi var mı? oldu. Uyarlamanın onun üzerine kurgulandığını biliyor mu, bilmiyorsa dilerim ona bunun haberini ulaştırırlar ve böylesi güzel bir eserde kendisinin ana motifi olduğunu keyifle seyreder.








Comments

Popular Posts