Zihinden Maddeye / David Church..

Niyet ve Tezahür Kodları 21 günlük eğitim kampı kapsamında öneri okuma olarak verilen kitaplardan biri olarak elime aldığım ilk kitap oldu Zihinden Maddeye. Aslında sonradan fark ettim ki İngilizce olarak çok uzun süreden beri biliyormuşum ve okuma listemdeymiş de. Zira yazarı da Heal (Şifa) adlı belgeseli izlediğimden beri tanıyordum. Ancak işte demek ki onun da zamanı bu zamanmış resmen. O yüzden bir türlü okuyamadığım bu kitabı, ilgili kamp kapsamında okumak harika oldu. 

Bir kerem tam da öyle bir şey ihtiyacım olduğu bir dönemde aktardığın bilgiler ilaç gibi geldi. Hem de kampta öğrendiklerimizi bütünleştirerek zihninizde yönetmesini sağlamak adına çok faydalı oldu. En azından kendi adıma gerçekten durum bu şekilde bu konu oldu. Ayrıca önerilen kitaplar arasında ilk bununla başlamam da ayrıyeten çok iyi oldu. Çünkü öncelikle duygularımızın psikolojimizi fizyolojimizi duygularımızın İnanılmaz etkilediğini zaten artık hepimiz biliyoruz. Kitapta bunu tüm bilim sen birileriyle ve bizim de anlayabileceğimiz bir dilde ortaya koyuyor. Tüm bu etkileşimin de insanın bütünsel iyileşmesi üzerindeki etkisini çok iyi aktarıyor. Hatta bunu aktarmakla kalmıyor, iyileşmenin sağlanması için birçok tekniği de bize sunuyor. Bu paralelde de gerçek hayattan, yaşanmış örneklerle taçlandırdığı anlatımını, hafta hafta ödevler şeklinde, aktardığı tekniklerin pratiğe dökülmesini kolaylaştıracak bir yol haritası ile harmanlıyor. 

Öyle ki Ayşe Hoca’mızın Bereket Sende kitabı (eğitimin temel iki kitabından biri); ilgili post’umda belirttiğim üzere; ödev sever biri olarak tüm uygulamalarını olabildiğince uygulayıp pratik hayatıma geçirmiştim. Tek bir tane kalmıştı ki o da aslında tüm kitapta, adını duyduğumdan beri en çok yapmayı istediğim, EFT tekniği idi. Eğitim kapsamında da işte bu Zihinden Maddeye kitabının da, temelde buna ayrılmış olduğunu görmek müthiş oldu benim için. 

Bu olayın tüm bilimsel temelini de aktararak, yazarın hâlihazırda ilgili meditasyona ve EFT uygulamasına dair videolarının da olduğunu, kitaptan öğrenir öğrenmez hayata geçirmeye başladım. Böylece de kampın başlamasıyla eş zamanlı olarak, o zamandan beri de her gün gerçekleştirdiğim bir pratik olarak uyguluyorum. Ve çok da fayda gördüğünü söylemeliyim. Burada detaylarına girmek istemiyorum ancak ilgilisi iseniz, mutlaka hem kitaba hem de yazarın ilgili videolarına bakmamızı tavsiye ederim. Dolayısıyla benim için EFT tekniğini hem kafamda oturtmamı, hem de hayata geçirmemi sağlayan kitap olarak, kişisel tarihimde yerini almış oldu. 

Bütünsel olarak da tüm aktardıklarının oldukça faydalı olduğu kanaatindeyim. Zaten altın çizmediğim sayfası olmadı adeta. Ve bitirir bitirmez tekrar başa dönüp çizdiklerimin üzerinden geçme ihtiyacı da hissetmedim değil. Lafın kısası bu konularla ilgiliyseniz ve benim gibi geç kalanlardansanız mutlaka en kısa sürede okumanızı şiddetle öneririm.

Meraklısına: Bu arada kitaptan öğrendim dediğim, kitabın İngilizce adıyla aynı isimli web sitesinde (mindtomatter.com), kitabın her bölümünün sonunda belirttiği ödev çalışmalarla ilgili videoların da yer aldığını belirtmeden geçmek istemiyorum. Sanatçının Yolu kitabını atölye şeklinde uygulama pratiğine aşina iseniz, ona dair yazımda belirttiğim videolar şeklinde bir uygulama bu da. Kendi adıma henüz başlamadığım için sitenin kullanım kolaylığı açısından nasıl olduğunu henüz bilmiyorum. Ancak kitabı pratiğe geçirmek ve öğrenilenleri pekiştirme adına, benzer video izleme seçenekleri olan kitap türlerinden hoşlanıyorsanız aklınızda olsun derim. Zira kendi adıma benzeri uygulamaları çok faydalı buluyorum.

  • (Cornell Üniversitesi'nden matematikçi) Steven Strogatz, bu spontane düzenin, evrenin küçükten büyüğe bütün seviyelerinde bulunduğunu; bunun, elementlerin süper iletkenliğinden hücrelerin çekirdeğine, ateşböceklerinin yanıp sönen kuyruklarından kalbimize pompalama sinyali veren do­ kuya, trafik motiflerine ve evrenin uzak köşelerine kadar her şeyi kapsadığını belirtiyor. İnsan vücudundaki moleküler saat, yakın çevredeki insanların vücutlarıyla birlikte dünyanın gün­ lük devresine ekleniyor. Spontane düzen, hücrelerimizin fonksiyonlarında bile mev­cut. Her hücre, saniyede yüz bin metabolik işlemden geçiyor. Milyonlarca hücre grubu, bazen vücudun uzak kısımlarında da olsa eylemini koordine ediyor, bunu yapmak için alanları kulla­ nıyor. Alanlar, kimyasal veya mekanik sinyalden çok daha etkili bir eşgüdüm yöntemi. [s. 272]
  • Her an dünyayı çizip boyayan bir ressamlar topluluğunun üyeleriyiz. Zihnimizin gözünde gördüğümüz görüntüler ken­ dilerini, "düşünce düşünce" çevremizdeki maddesel formun somut realitesine dönüştürüyorlar. Düşüncelerimizi seçerken bilinçli olarak farkında olsak da olmasak da, aslında maddesel realitemizi seçiyoruz. [s. 321]

Comments

Popular Posts