Anomalisa..

Bir animasyon ancak bir film için bile çok farklı bir yapıya sahip bir yapım olarak inanılmaz orijinal, çok enteresan, çok ama çok değişik bir konu! Hali hazırda Being John Malkovich, Adaptation ve Spotless Mind dersem, bunların yönetmeninin son filmi dersem nasıl bir şeyden bahsettiğimi, nasıl bir garipliğin söz konusu olduğunu tahmin edersiniz, korkarım! Hele ki Adaptation'ı bilen bilir, ya çok sevmişsinizdir ki ben bu gruptandım, ya da çok fena nefret etmişsinizdir. O yüzden belki de bu film için de öyle bir ayrım söz konusu olacak ve izleyenler çok sevenler ile hiç beğenmeyenler olarak ayrılacak gibi geliyor.
Diğer yandan film, inanılmaz bir animasyon, sanırım stop motion denen tekniğin muazzam emeğini taşıyor. Nasıl yapmışlar, nasıl o minik detayları dahi atlamamışlar hayret ediyor, ağzınız bir karış açık kalıyor. Zira benim öyle oldu. Öyle ki zaten normal bir film gibi akıcı işleyen ve kafa yormayı gerektiren bir senaryosu var, onu bir yandan anlamaya, anlamlandırmaya çalışırken; bir yandan da ister istemez abi nasıl yapmışlar, nasıl oldurmuşlar diye de hayret etmeden, bi durup incelemeden, daha detaylı bir gözle irdelemeden duramıyorsunuz. Ya da benim için yine öyle oldu, çünkü gerçekten takdire şayan buldum.
Film olarak da karakterler, nitelikleri o kadar özgün ve o kadar gerçekçi ki. Herkesin bildiği, yaşamda var olan (hatta çokça olan) ancak kanımca filmlerde çok da yer almayan, dikkate değer kılınmayan kişiler, yaşamlar o kadar güzel gözlemlenmiş olarak ayrıntılarıyla filme yansıtılmış ki ben o açıdan da çok takdir ettim.
Kısacası amcan yine yeni yeniden nasıl böyle orijinal bir fikir bulmuş ve onu nasıl böyle orijinal bir şekilde somutlaştırmış hayret ettim ve evet ben çok beğendim. Tam bir anormal film olmuş!