Introducing Jung: A Graphic Guide (Graphic Guides) / Maggie Hyde..

Bildiğiniz üzere hafif hafif Jung dünyasına adım atma cesareti gösterdim :) ve bu minvalde öncelikle Jung 101 kıvamındaki Carl Gustav Jung adlı mini kitabı okudum. O arada da bir de, içinden Jung geçen Freud Ne Dedi? kitabını okuyunca merakım iyice depreşti. Hatta o kitaba dair blog yazımın sonunda ifade ettiğim gibi, niyetim yine aynı minvalde Jung’a yeni başlayanlar için gibi diğer bir kitabı bulmaktı. Bu bağlamda da aklıma, ‘böyle çocuklara tane tane anlatan çizimli kitaplar gibi bir kitap olsa şahane olur’ fikri geldi. Dedim ‘bunu kesin yabancılar düşünmüştür bir bakayım’ ve şükürler olsun ki amazon’da tam da adı bile öyle ‘Jung’a Giriş’ olan bir kitaba denk geldim. Hele bir de kitabın e-kitap versiyonu ücretsiz olarak da indirilebilir olunca hemen olaya giriştim. 

Gerçekten de, zihin haritası (mind mapping) diye çevrilebilecek olan çizimler ve yine çizim tipindeki fotoğraflarla bezenmiş, adeta bir grafik roman tarzında ele aldığı başlıklarla konulara kısa kısa değinen bir kitap bulmuş oldum. Diğer bir güzellik ise şu oldu: o ilk okuduğum minik kitapta birer paragraf şeklinde değinilen temel Jung konuları temel konular burada birer ayrı başlık altında, birer kitap bölümü olarak karşıma çıktı. Ancak bölüm dediysem öyle kapsamlı, uzun uzadıya anlatılmış sayfalar olarak düşünmeyin. Gayet yine kıvamında ve giriş niteliğinde bir formatta, her bölümü maksimum 4-5 sayfa olacak şekilde sıralanmış başlıklar. Bu açıdan, az biraz da diğer kitapta değinilmemiş konuları da kapsayacak şekilde alanımı genişletmiş oldum bu kitabı okuyarak. O yüzden siz de aynı paralelde Jung okuması yapıyorsanız veya yapma niyetinde iseniz çok severek önermek isterim bu kitabı. 

Bitirdikten sonra da çok sürpriz bir şekilde, vakti zamanında, hatta orijinalinin yayınlandığı sene Türkçesinin Milliyet Yayınları tarafından basıldığını gördüm. Tabii ki şu an orijinal baskıya ulaşamıyoruz ancak Nadir Kitap üzerinden birçok satıcıda yer aldığı bilgisini de vermiş olayım. Çünkü bu kitabın basılı hâlini okumak, sayfaları karıştırarak, başa döne döne bir okuma açısından çok daha iyi olur kanaatindeyim. Zira bir de Jung’a yeni başlayanlar sınıfında olduğum için terimlerin Türkçesini daha bilmeden İngilizcesi ile karşılaşmak o kadar kolay olmuyor.

Comments

Popular Posts