Le Herisson..

Tabii ki Mart ayı MugaBookClub kitabımız olan Kirpinin Zarafeti’ni okuduktan sonra hemen çekilen filmini izledim. Ancak şükürler olsun ki önce kitabı okumuşum. Çünkü ne yazık ki karşımızda, kitabı kadar hatta bir adım bile yaklaşmayan derecede başarılı olmayan bir uyarlama var. Bilmiyorum belki kitaptan hiç haberim olmasaydı veya okumadan önce izlemiş olsaydım aynı şekilde düşünüyor müydüm ancak artık bu sadece bilemeyeceğim bir varsayım olarak mevcut. Zira böylesine yaratıcı ve ışıl ışıl olan bir kitabı, bu kadar karanlık ve kasvetli bir şekilde filme aktarılmış olarak izlemek üzücüydü. 

Ne baş karakterimizi, ne diğer karakterleri hiçbir şekilde kafamda canlandırdığım gibi bulamadım. Ayrıca mekanlar da hayal ettiğim gibi değildi. Kendi adıma kitabın anahtar birçok ifadesi ve detayı da ne yazık ki film versiyonunda yer almıyordu. Bu da beni gerçekten çok şaşırttı ve üzdü. O yüzden kesinlikle eğer bu filmi izlemeyi düşünen biri iseniz, öncelikle kitabı okumanızı öneririm. 

Hoş zaten bugüne kadar kitap uyarlaması başarılı olan birkaç tane film seyredebildik. Ve ne yazık ki bu da onlardan biri olamadı. Tamam katılıyorum yapımcılara, hali hazırda bir kitabı bir filme uyarlamak zor iken, bir de bu kadar başarılı bir kitabı herkesin sevebileceği bir şekilde perdeye yansıtmak oldukça zor. Ancak tabi mesela (ki benim için bugüne kadar izlediklerim arasında en iyisi olarak yer alıyor) Harry Potter uyarlaması bunu şahane başarabilmiş. Neyse, demem o ki önce kitap her zamanki gibi :-)

Meraklısına 1: Kitap ve film arası, dikkatimi çeken farkları ve notları şöyle maddeledim:

  • Apartman, filmde çok dar ve karanlıktı
  • Daireler kafamda daha ferahtı
  • Kızımız kesinlikle kıvırcık ve sarı değildi
  • Filmde kek-kurabiye ikramının streç filmle olması feciydi
  • Kadın filmde çok fazla somurtkan 
  • Adam kafamda net daha yakışıklı
  • İkisi de kafamda kesinlikle az daha genç
  • Anneyi, Bir Arkadaşlık’taki Beatrice’inki gibi hayal etmiştim
  • Manuela kafamda daha kilolu ve İspanyolvariydi
  • Filmde kitap paketi çok fecaat 
  • Çay ritüelini filme koymaması çok fena
  • Wc olayı – kapı önü filmde çok kötü aktarılmış
  • Filmde, antredeki tabloyu koymaması çok kötü
  • Filmde, film gününün bitiş sahnesinin basitliği
  • Filmde, asistanın olmaması çok büyük eksiklik
  • Filmde, kız kardeş hikayesinin işlenmemesi inanılmaz
  • Filme ‘Ben hep tanırdım’ ifadesinin konmaması korkunç
  • Filmde, son sahnenin klişeliği

Meraklısına 2: Sadece filmde beğendiklerim ise bunlar oldu:

  • Kütüphane odası iyi fikir
  • Çizimler ve canlandırma çok güzel
  • Pop-up kart şahane
  • Sonda kızın yine o hüznü verebilişi

Comments

Popular Posts