The Casual Vacancy.. [dizi / tv series]

Benim Harry Potter filmini beğenmemin ilk ve en önemli nedeni, kitabı okurken hayal ettiğim her şeyin tamı tamına kendi kafamda çizdiğim gibi karşımda durmasıydı! Resmen kitap hayata gelmiş gibiydi! Hatta gibisi fazla, resmen öyle idi! Sinema salonunda fragmanı ilk gördüğüm anı bugün gibi hatırlıyorum. Gerçek anlamda ağzım açık kalmıştı! Hiç unutmam. Ancak bu uyarlama diziyle bir kez daha feci şekilde anladım ki onu o şekilde gerçekleştirebilmek gerçekten çok ama çok büyük bir maharet. Zira koskoca, kap kalın, o kadar detaylı bir kitabı, konuyu, olaylar dizisini ve tonla incelikli karakteri 1,5-2 saate sığdırmak büyük olay. Ve üzülerek ifade ediyorum ki JKR'in bu kitap-dizi uyarlaması tam fiyasko! Hiç olmamış. Oysa ki uyarlama olsun olmasın ben BBC dizilerinin hastasıyımdır, çok beğenir ve takdir ederim. Blogumun eski takipçileri, ilk postlarımdan hatırlayabilir, birçok uyarlama klasik kitap dizisini ballandırarak yazmışımdır. Hatta blog denen bir merhum yokken daha tarihte, bir Suç ve Ceza uyarlamasını izlemiştim, dillere destandı. O dönem kitapla eş zamanlı izlemiştim. O kadar iyi idi ki kitabı sollamıştı! O kadar yani. İkinci cildi okuyamamıştım!
Ama bu kitap uyarlamasının neresinden tutacağımı bilemedim!
Bir kere karakterler hiç kafamdaki gibi resmedilmemişti. Hiç ama hiç..
Kitabın sonunda beni çok etkileyen (spoiler vermeden başka nasıl ifade edebilirim bilemiyorum!) bir olay ve onun devamı bir olay var, bir kere o konmamış! Bu kadar önemli, elzem, çarpıcı bir eksik! İnanamadım. Hoş o etkilenme olayını görsel olarak bir kez daha yaşamak zorunda kalmadım ancak yine de böylesi bir değişiklik çok şaşırttı.
Bunların yanı sıra her kitap uyarlamasında (genellikle) olduğu gibi (başarılılar hariç) birçok olayın neden öyle olduğu ve birçok karakterin niçin o şekilde olduğu arka planları inanılmaz boş verilmiş şekilde es geçildiği için çok manasız ve saçma kaldı!
Eğer öyle verilecektiyseler neden kondular o zaman! Zaten tonla şey kırpılmış, onlar da kırpılaydı!
Daha yazılır ancak ben size kestirmeden şunu diyeyim ki; aman! Kitabı okuyun ancak diziyi kesinlikle izlemeyin!
Meraklısına: Kitabın orijinaline dair postum için tık tık..