I Feel Pretty..

Kurtlarla Koşan Kadınlar atölyesinde ‘La Mariposa’ öyküsü bağlamında izleme ödevi olarak verilmesi nedeniyle, ne zamandır listemde olmasına rağmen Ben Böyleyim filmini izleme şansım oldu ve çok iyi oldu. Çünkü tam da film de anlatılan benzer toplumsal kodların beni bayağı zorladığı bir dönemde karşıma çıkması, tabii ki çok güzel bir eş zamanlılık oldu aynı zamanda. 

Film, başrolündeki kadının bir komedyen olması nedeniyle, bir komedi filmi diye düşündüğüm bir yapımdı. Ancak hiçte öyle olmadığını çok şaşırarak gördüm. Hatta nedense filmin sonuna kadar, hep bir yerde bir değişiklik olacak ve komediye döner hissiyatını da yaşamadım değil. Gelin görün ki öyle olmaması da sevindirmedi değil. Çünkü konu itibari ile bence çok temel bazı noktalara değinmesi nedeniyle üzücü ve can acıtıcı bir yapıya sahip buldum. Bu nedenle de o konunun ciddiliğini yansıtacak bir dramatikliğe sahip olduğu kanaatindeyim. Zaten bu bağlamda da filmi oldukça beğendim ve etkilendim. 

Aslında hepimizin o kendine güven anlarını yaşadığımızı ve o anlarda ne kadar iyi hissettiğimizi çok iyi bir şekilde hatırlatıcı niteliğe sahip buldum filmi. Sizin anlayacağınız hem düşündürdü ve kendim üzerinden durumu bir kez daha irdelememe vesile oldu, hem de olayın baş karakter nezdinde nasıl çözüleceğini merak ettirerek ve biraz da aslında örnek olarak almama vesile olacak şekilde yol gösterici oldu kendi adıma. O yüzden siz de toplumun ve ne yazık ki bazı endüstrilerin (hatta bile bile) özellikle kadınlara yönelttiği güzellik standartlarının etkisini, tabiri caizse örnek bir olay üzerinden aktarıp fantastik bir kurguda gözlemlememizi sağlayan filmi, benzer konuların kıskacındaysanız izlemenizi özellikle öneririm. 

Comments

Popular Posts