Kim Bay Schmitt? ..

Geçen sene ilk Karşıyaka sahnesinde gösterilmeye başladığından beri listemde olan oyunun Bornova sahnesine de gelmesiyle birlikte izleyebilme şansına kavuşmak çok güzeldi. Öncelikle Kim Bay Schmitt?’e dair söyleyemeyeceğim ilk şey kesinlikle çok değişik ve şaşırtıcı ve orijinal bir tiyatro olduğu. Kesinlikle böyle bir oyun beklemiyordum. İlk saniyesinden son anına kadar kafamda sürekli olayı çözmeye çalıştığımı da itiraf etmeliyim. Ayrıca 13 yaş sınırı ile sahneye konmasına da son dakikaya kadar anlam verememiştim! Ancak zaten olay son sahnede öyle bir hâl alıp tamamlandı ki; olayın şaşırtıcılığı, şoke ediciliği o noktada belirdi ve hak verdim yaş sınırına.

İşte o âna kadar sürprizli, eğlenceli ve yer yer de gerçekten esprili diyaloglarla bezenmiş bir oyun izleme havası vardı. Özellikle bu noktada bir parantez açmam gerekirse: başlarda, kadın karakterimizin gezegenler ve astroloji ile ilgili ifadeleri gerçekten süperdi, çok mu çok sevdim :-) Diğer yandan, sonradan oyuna dahil olan psikolog karakteri de inanılmaz keyifliydi. Neredeyse her söylediğine gülmedim desem yalan olur :) Kaldı ki son sahnede olaya dahil olan bir diğer aile ferdi karakter de başlangıçta ve hatta son cümlesine kadar çok komik bir çizgide ilerledi. Ta ki, dediğim gibi tiyatro oyununun o vurucu bölümüne değin.

Son bir ek olarak belki şunu ifade etmem uygun olur; dilerdim ki küçük bir mola verilmiş olsun ya da daha 1 saate yakın bir şekilde tek bir perde olarak kurgulasın. Öyle olduğunda konsantre olmanın daha kolay olduğu kanaatindeyim, izleyici nezdindi. O yüzden sadece bu noktada bir eksiklik hissettim diyebilirim. Ancak oyuncuları da anlıyorum çünkü konsantrasyonun bozulmaması adına böyle bir kurguda gitme yolunu tercih ediyorlar ki çok normal. 

Sonuç itibari ile çok değişik ve vurucu bir eser olduğunu söylemeliyim. İfade ettiğim gibi çok düz ve laylaylom bir oyun gibi görünse de, son kertede olayın toparlanması noktasındaki vuruculuğuyla beni etkileyen bir oyun oldu. O yüzden de fırsatınız olursa izlemenizi severek öneririm.






Comments

Popular Posts