Rüya / Meltem Güner..

Hayatımda ilk defa bir Türkçe kitabın ön siparişini vermiş ve ona ilk günden edinme isteği duymuş oldum. Öyle ki tam daha Meltem Güner’in ilk kitabını okuduğum geçen senenin başlarından bir sene geçtikten sonra, aynı dönemde son kitabını da okuma keyfine erişmiş oldum. Öncelikle rüyalar benim için her zaman çok önemli olmuştur; rüyalarımı anlamlandırmak onlardan bir şeyler öğrenmek ve bana ne anlattıklarını anlamaya çalışmak hep benim için bir merak konusu oldu ve olmaya da devam ediyor. 20 sene önce dahi, Castenada’nın Rüya Görme Sanatı’nı okumuştum. Leyla bir üniversite öğrencisi kafasıyla da çok fazla anlamlandıramadığımı ve dediklerini uygulayamadığımı itiraf etsem yeridir. Ancak şimdi bu Rüya kitabı vesilesiyle yeniden elime aldım ;) Hey hayt! :)
Bu bağlamda daha Meltem Güner kitaplarında (Derin, Niyet Defteri, Gelecek Geçmişi Şekillendirir, Sırlar Bohçası) bir şekilde rüya olgusuna her daim değinilmiş olması; benim onları çözümleme arzumu tatmin edecek detaylara ve tüyolara yer verilmiş olması her zaman beni çok mutlu etmişti. O yüzden de tamamıyla rüyaya adanmış bu son kitabından önceki tüm kitaplarında verdiği rüyaya ilişkin yönlendirmeleri  bir şekilde pratiğe dökmüş olmam, Rüya kitabını çok daha verimli bir şekilde doğrudan uygulamaya koymamı sağlamış oldu. Nasıl derseniz; mesela Niyet Defteri kitabında okuduğum ilk günden itibaren ki (dediğim gibi bir yıl öncesine tekabül ediyor) dijitalde bir rüya defteri tutuyorum. O yüzden de hemen bu kitaptaki sözlükle birlikte yorumlamaya geçsem de, halihazırda bugüne kadarki dönemde Sırlar Bohçası kitabından anlamlandırma için bir rehber olarak yararlanmış olduğumu söylemeliyim. Şimdi de o defterime dair okumalara bir de Rüya üzerinden başladım, geçmişe dönük olarak.
Bununla birlikte sadece kitaplarından değil, YouTube kanalındaki atölye çalışmalarına ait videolardan da, halihazırda öğrenmiş olduğum rüyaya yatma vb. niyet cümlelerini de son dönemde uygulamaya koymuş olduğuma da çok müteşekkir oldum. Bunların da ne kadar faydalı olduğunu Rüya kitabına başladığımda gördüm. Ve yeni bilgi olarak da (alıştığımız üzere) rüya niyetinin de 21 gün boyunca devam ettirilmesi başta olmak üzere, diğer püf noktaları da detaylandırılmış olarak okuma şansına sahip olmuş oldum. Diğer yandan şaşırtıcı bir güzellikse benim için şu oldu; bugüne kadar tuttuğum rüya defterindeki anlatımlarımda kendiliğimden şimdiki zaman fiilini kullanmış olduğumu görmek beni mutlu etti. Ayrıca, başladığım bu rüya defterini nasıl devam ettirebileceğimin yanı sıra, onu açıklamada kullandığım rehberi bu kitapla da fazlasıyla geliştirmiş oldum ve de rüyaya yatmadan önceki bir çok ritüelin nasıl olabileceğine dair de yepyeni şeyler öğrendim. Kısacası, kendi adıma bir yapbozun parçalarını bu kitapla birlikte tamamlamış oldun.
Ancak tüm bunlar demek olmuyor ki siz bugüne kadar kitaplarından birini okumamış veya videolarımdan yararlanmamış iseniz onları yapıp da Rüya kitabını okumalısınız. Hayır, öyle bir şey söz konusu değil. Şöyle ki ilk bu kitaptan başlamak da; özellikle rüya olgusu üzerinden ilerlemek istiyorsanız bütünden parçaya gitme anlamında çok büyük bir yönerge olarak karşımıza çıkıyor. Kaldı ki kitap, sadece bir rüyalarımızda gördüğümüz anahtar unsurların anlamlarını bir şifre gibi çözümleme amacı taşıyan bir sözlük niteliğine sahip değil. Özellikle baş kısmında rüyanın ne demek olduğunun sadece bilimsel anlamı değil, farklı toplumlarda farklı kültürlerde ve farklı zaman dilimlerinde ne ifade ettiğinin de çok güzel bir şekilde kuramsal temellerini bizlere sunuyor. Ayrıca burada bir parantez açıp, benim de her zaman rüya deyince aklıma gelen ve ilk izlediğimde (öyle ki sinemada izleme şerefine erişmiş ve koca bir salon dolusu insanın nasıl ağzı açık bir şekilde tepki verdiğini vakti zamanında tecrübe etmiş biri olmanın gururuyla ) ziyadesiyle etkileyen Matrix filmine dair de öyle güzel bir çözümleme mevcut ki, gerçekten sadece bu anlamda bile kitabın beni tatmin ettiğini rahatlıkla söyleyebilirim. O yüzden de gösterime girdiği dönem sümüklü bir iletişim fakültesi öğrencisi iken de böyle bir rüya analizi ile Matrix’i değerlendirmiş olmaya dilerdim. Dolayısıyla şu an radyo-televizyon bölümünde okuyanların da mutlaka derslerinde irdediklerini düşündüğüm bir film olarak Matrix’e dair bu analiz için de kitaba yönlenmelerini tavsiye etmek isterim. Hiç olmadı orada öğrenci olan tanıdıklarınız varsa mutlaka okumalarını önermenizi dilerim.
Diğer yandan yukarda da belirttiğim gibi ya rüyayı yorumlamak kadar rüyaya yatarken ki birtakım ritüellerin de nasıl olması gerektiği ve uygulanması halinde görülen rüyanın hatırlanmasına nasıl destek olabileceğini anlatan kısımlar da benim için oldukça faydalı oldu. Dediğim gibi önceki kitaplarında her ne kadar bu vb noktalara  dair anekdotlar okumuş ve onlar üzerinden yürümüş olsam da Rüya kitabı, tam bir temel/esas kitap niteliği ile eksik kalan parçaları bu anlamda da layıkıyla tamamlamış oldu kendi adıma.
Ayrıca kitapta yer alan örnek rüyalar ve yorumları da, detaylandırılan teorik konuların birer örnek olayı gibi çözümlenmesi şeklinde çok yardımcı oluyor. Öyle ki onları okuduğum zaman aslında, dediğim gibi bu geçen bir yılda kendi rüyalarıma, Meltem Hanım’ın videoları ve diğer kitaplarından öğrendiklerim çerçevesinde getirdiğim veya getirmeye çalıştığım kendiminkilere dair yorumlamaların da, bu noktada aslında olması gereken şekle ne kadar yakın olduğunu görmek beni çok mutlu etti.
Anlayacağınız üzere Rüya kitabını çok sevdim. Kitapta birçok yerde Meltem Hanım’ın da ifade ettiği gibi, Sırlar Bohçası kitabı ile birlikte benim için bundan sonra; rüyalarımdaki sembolleri anlamlandıracağım bir rehber olarak ilk okuma günümden itibaren gündelik pratiğime girmiş oldu. Zaten bu konulara ilgi duyuyorsanız çoktan haberiniz olmuştur belki de uygulamaya koymuşsunuzdur benim gibi. Değilse de belki de bu yazım sizin için bir vesile olur.
Hepimize hayırlı rüya’lar olsun..
Meraklısına: Bir de son bir not eklemek istedim. Şöyle ki mesela kitabım sözlük gibi olan kısmı 200. sayfalarda falan başlıyor. O yüzden “o yere kadar gelip ondan sonrasını okumayım, rüyamda çıkan bir sembol olduğunda açıp direkt ona bakarım” gibi düşünmeyin diye önermek isterim. Çünkü ben hepsini tek tek okudum, kaldı ki sözlük tarz şeyleri okumayı seviyorum ve eğer siz de öyle iseniz zaten okursunuz. Ancak mesela okurken ‘katlar’ diye bir başlık var, rüyada kaçıncı kata çıktıysan vb onu anlamlara dair yorumlama var. Böyle bir mini başlık olabileceğini mesela okumasaydım düşünmeyebilirdim. O yüzden şimdi bildiğim için, öyle bir şey gördüğümde, dördüncü kattaydım gibi, bunu hemen direk katlar diye bir bölüm vardı oraya bakayım şeklinde kendimi çok kolay yönlendirebiliyorum. Ancak bunu bilmeseydim, kitapta birinci kat / ikinci kat var mı diye bakmak aklıma gelmeyebilirdi; o yüzden bu ‘katlar’ gibi başka başlıklar da var olduğu için, detaylı olarak okumasanız da şöyle bir bakıp hangi başlıklar var diye kafanıza yazmanızı önermek istedim. Böylece de bir rüya yorumlayacak olduğunuzda çok daha kolay kitaptan o kısmı bulabilirsiniz diye düşünüyorum.

  • Kuzey Avrupa mitolojisinde, uyuyan çocukların gözlerine sihirli bir kum serperek onlara güzel rüyalar gördüren rüya perisi olduğuna inanılırdı. Sabah uyandıklarında gözlerinde kalan çapakların sebeplerinin bu kumlardan kalanlar olduğu anlatılırdı. [s. 46]
  • Bizler rüyamızı kendimize veya bir başkasına aktarırken "saçma, tuhaf, garip" gibi sıfatlar eklediğimizde, o rüyanın mesajını almamız zorlaşır. ..... Rüyanın sembolleri ne kadar "ilginç, ilgi çekici, fantastik, eğlenceli, ürpertici" ise mesajı ulaştırma isteği o derece güçlüdür ve dikkatimizi çekmeye çalışır. [s. 75]
  • Aradığın sorulara cevap bulmak ve kendi iç sesini duyabilmek için şafak sökmeden hemen önce uyanıp, 5 dakika da olsa bedenini hareket ettirdikten sonra yatağa geri dönebilirsin. Bununla birlikte ibadet edebilir, sakince oturup kendinle baş başa kalabilirsin. Sabah saatleri güne koordinat girdiğimiz zamanlardır, faydalı kullanmanı öneririm. [s. 125]
  • Başucunda tutmak için Çin kulübü yosunu gibi hafızayı güçlendirici ürünler alabilirsin. Kristal doğal tuz parçasını uyanır uyanmaz diline değdirerek beyninde elektrik akımını hızlandırabilirsin. [s. 130]
  • Her zaman uyuduğun beden pozisyonunun dışında bir şekil seç ve o şekilde uyuduğunda berrak rüya göreceğine dair beynini kodla. [s. 130]

Comments

Popular Posts