Steve Jobs..

Geçen seneki ilk Jobs filminde de [jOBS] böyle deli heyecanlanmış ve hasretle beklemiştim. O film ki postumda da dediğim gibi, amcanın haleti ruhiyesini az çok vakti zamanında duymuşsam da filmle daha da bir şoke olmuştum. Neyse o film, sinematografik olarak pek beğenilmediydi, ben de çok normal bulmuştum, tv filmi kıvamında; ancak bunun çokça methini duymuş, hele bir de her bir yerlerde adaylığını güçlü bir şekilde ilan ettiğini görünce 'aha dedim bu sefer korkarım olmuştur'. O yüzden de, o kadar izlenecek film varken ne zaman ki tepede onun nete düştüğünü gördümmmm Allah dedim işte budur! Hepsini öteleyip oturdum, gecenin bi yarısı, sonuna kadar onu izlemeye başladım!

  • Ee noldu başın göğe mi erdi derseniz; ne yazık ki hayır :/
  • Evet ilkinden daha iyi, daha güzel, daha derli toplu.
  • Evet oyunculuk, tabii ki aktörler ve aktristlerimiz bağlamında pek daha iyi.
  • Evet gereksiz, bildiğimiz ayrıntılar bazında oldukça törpülenmiş (hatta bazı yerlerde fazlasıyla törpülenmiş, öyle ki unutmuş biri olarak o niye öyle oldu dediğim bayağı oldu)
  • Evet sonuna, zaten aşikar olaraktan, sonra ne nasıl gelişti anekdotları sıkıştırılmamış.

Ancak sonuç itibariyle diğeri 5lik idiyse bu olsa olsa max 7lik olmuş, kanımca.
Ama tabii ki öyle veya böyle, böylesi bir adamın filmini izleyin derim. Sonuçta hayatımızı bu kadar değiştiren bir orkestra şefi (filmdeki çok ama çok doğru olduğunu düşündüğüm tanımlamasıyla) dâhisinin; aslında tabii ki çocukluğu bağlamında öyle bir haletiruhiye içinde olduğu çok bariz. O yüzden de çok üzülüyorsunuz, elinizde olmadan.
Ha bi de unutmadan, belki ilkinde de öyle idi ancak nedense benim aklımda öyle kalmamış; şu ki bu filmde anne-kadın bayağı troubled biri olarak çizilmiş, ilkinden normaldi. E bu da doğal olarak, amcama karşı daha pozitif yaklaşmamıza sebep oluyor.
Dediğim gibi öyle ya da böyle adam, dediği gibi, bence tüm dünyanın kaderini değiştirdi ve resmen tam da tepedeyken, belki de tam anlamıyla tadını çıkaramadan gitti :(
Huzur içinde yat Jobs.. her şeyin minnettarım..
* Written on Mac.. :(

Popular Posts